Corneliusfat - CO2

Heisann! da har jeg endelig fått to 19 liters Cornelius fat i hus, tanken er å kunstig karbonere, mest skal på flasker, men ser for meg en enkel tappeløsning fra fat --> glass og ;)


hva trenger jeg til dette, takker også pent til budjsettvennlige men gode og langvarige løsninger :)
 
Sist redigert:
Han spør om muligheten for tapping fra fat til glass. Det enkleste og rimeligste er en picnickkran. Den funker greit. Dersom du vil ha mer elegant servering så kan du søke på keggerator.
 
Begge har nok rett vil jeg tro, skal fylle mest av brygget etter kunstig karbonering på flasker hadde jeg tenkt, og beholde en viss
mengde av hvert brygg til tapping direkte fra fat til øl-glasset mitt / andres :)

Blir nok beergun om ingen har noen invendinger på mottrykksfyleler kontra den, og picnic kran immidlertidig, har ett kjøleskap å forvandle om jeg ønsker det med tiden. :)

Regner med det ikke er noe problem å sette kraner på utsiden av kjøleskapet med rett innfestning? Aldri borret i en
kjøleskapsdør, men regner med det ikke er noe spesielt å passe på bortsett ifra å ikke borre istykker hele døra i forsøket
på å sette kraner på utsiden + drip-tray? :)
 
Det er som regel ikke noe kjølerør i kjøleskapdøra, så der er det bare å bore hull med rett diameter til gjennomføring (aka. shank), så strammer du den til og fester på en tappekran :)
 
Blir gøy prøve å sette i stand! :)

Skal handle inn co2 tank og regulator og det nødvendige i november og se om jeg rekker å sette ett brygg til før juletider så det blir noe godt på ett av fatene iallefall :)
 
Det er som regel ikke noe kjølerør i kjøleskapdøra, så der er det bare å bore hull med rett diameter til gjennomføring (aka. shank), så strammer du den til og fester på en tappekran :)
Hva er den normale diameteren (rett!) på slike gjennomføringer?
 
Sjekk diameter på de gjennomføringene som er aktuelle for deg og din dørs tykkelse så finner du det ut :) evt ligger standard mål på alle gjennomføringer yil kraner på sidene til de som selger vel?

Utgått tråd ifh emne til meg, avviklet fat for 2 år siden da vi flyttet i leilighet med mindre forhold ifh til brygging
 
Tilbake
Topp