Hvor fant du el dorado forresten??Da har jeg lagt inn en humlebestilling på cryo. Går for en kombinasjon av Simcoe, Amarillo og El Dorado til en NEIPA. Til ca. 18 liter-ish ferdig øl tenker jeg:
200 gram El Dorado pellets
115 gram Amarillo pellets (restlager)
100 gram Amarillo Cryo
100 gram Simcoe Cryo
60 gram Simcoe pellets (restelager)
Fordelt på WP og tørrhumle. Blir spennende å teste!
Hvor fant du el dorado forresten??
Virker veldig spennende.. fikk ikke helt med meg at det var pellets du hadde, så lette etter cryo.. brewshop har ogsåVestbrygg! Aldri testet den før, men den virker spennende.
Det er sant, så det burde jo gi en brukbar snert.
I min forrige NEIPA brukte jeg 520 gram humle på 17-18 liter ferdig øl (WP + tørrhumle). Det er personlig rekord, og det ble også det beste humleølet jeg noen gang har brygget. Kjør på enda litt mer neste gang!
Himmel og hav! Jeg trodde jeg var gal som brukte 400g i IPA på 20l
Det gikk 575 gram i den nye som nå står til gjæring, inkludert 200 gram cryo
Ble nokså dyrt dette, så håper cryo gir litt ekstra, hvis ikke blir det å gå tilbake til de gode gamle pellets'ene
Cryo er vel først og fremst utviklet for industribryggeriene, hvor hver liter med trub teller. Vi kan jo bare lage litt ekstra vørter. Men følger erfaringene her, har en pose med cryo Mosac eller noe lignende selv selv som jeg vil teste ut.
Nå har jeg endelig fått smakt defcon 5 klonen min, å det var en eneste stor skuffelse.. skal vær forsiktig med å skylde på cryo, men dette er det kjedligste jeg har laget på leeeeeeeeeeeeeeeeenge
93% pale malt
7% flaked oats
200g amarillo @5min
100g mosaic lupuln2 etter 3 dager
100g mosaic lupuln2 etter 7dager (4dager liggetid)
200g amarillo etter 7 dager
Wlp066 London Fog
6g cacl02 mesk
2g cas04 mesk
5ml lactol
Ph.5.6
11 dager gjæring. Lukket unitank etter siste tørrhumle ble tilsatt.
Lukket overføring til fat.
Karbonert i to uker.
Right. 12g/liter. Det burde jo gi noe, iallefall siden det var L2?50l batch