Dagens funn på loppemarked

Goran

 
Kjøpte CO₂ flasken for 25 kr og vinballongen for 80. De hadde mange vinballonger men jeg synes prisen var høy til å være loppemarked.

Tror dere jeg kan bruke CO₂ falsken? Den er på 1,3 kg og ment til å tilsette CO2 på brus. Hvor i Oslo er det billig å trykkteste den og fylle den opp?

 
Jeg tror at du kommer bedre ut av det ved å trykkteste og fyller samtidig på feks. aktivt brannvern. Dykkerflasker trykktestes for 2 år om gangen, CO₂ flasker er 5 år :)
 
Bjarte H skrev:
Jeg tror at du kommer bedre ut av det ved å trykkteste og fyller samtidig på feks. aktivt brannvern. Dykkerflasker trykktestes for 2 år om gangen, CO₂ flasker er 5 år :)
Er ganske sikker på at flasksa mi er trykktesta for ti år.
 
protto skrev:
Bjarte H skrev:
Jeg tror at du kommer bedre ut av det ved å trykkteste og fyller samtidig på feks. aktivt brannvern. Dykkerflasker trykktestes for 2 år om gangen, CO₂ flasker er 5 år :)
Er ganske sikker på at flasksa mi er trykktesta for ti år.

Du har rett. Jeg blingsa. Oksygen er 5 år og CO2 er 10 år.
 
Tror dere jeg må trykkteste flaska? Hvor kan jeg se når den er testet sist?

Hvordan finner jeg ut om en regulator vil passe til koblingen som er på flasken?
 
Det skal være stemplet inn datoer på flaska. Ser du ingen datoer som er preget inn er den ikke trykktestet. Det spørs om det ikke vil koste like mye å trykkteste den som å få kjøpt et brukt ombygd trykktestet 6kg  brannslukkingsapparat..
 
Bård skrev:
Det skal være stemplet inn datoer på flaska. Ser du ingen datoer som er preget inn er den ikke trykktestet. Det spørs om det ikke vil koste like mye å trykkteste den som å få kjøpt et brukt ombygd trykktestet 6kg  brannslukkingsapparat..

Det er det jeg frykter. Får jeg fylt opp flasken uten å ha trykktestet den?
 
Her er noe av merkingen som er på flasken. Det kan se ut som flasket er merket med dato 11.85. Kan noen fortelle meg om koblingene er av standard type.
 

Vedlegg

  • IMAG0020_edit0-2.jpg
    90,6 KB · Sett: 458
  • IMAG0021-2.jpg
    66,7 KB · Sett: 459
  • IMAG0022-2.jpg
    59,1 KB · Sett: 466
Det ser ut som standard kobling. Og den var sikkert trykktestet da den bli produsert.. skal vi sa.. for temmelig nøyaktig 26 år siden. :)

Hvis du er heldig får du den trykktestet igjen for en rimelig penge, men jeg tipper det vil koste 500-800 kr..
 
Ta den med til ernst nilsen eller aktivt brannvern og spør om de kan teste den.
Du vil nok finne ut at det var likegreit å bestille en flaske fra ernst nilsen i første tilfelle. :)
 
Tippar det er uproblematisk å få trykktesta den. Koblingen ser heilt standard ut.
Iallefall tippar eg at Noha i Bergen ville fiksa det rimeleg om du snakka litt brygging med dei og gjerne tok med litt smaksprøvar.
 
Det er et stykke fra Tøyen til Bergen. Og..dessverre liker ikke dansken på aktivt brannvern øl, så lite å hente der også. ;)
 
En slik  flaske passer jo ypperlig til å ha i en "tappefryser"  e.l. til å vedlikeholde trykket. 1,3 kg kan trykke ut  (hvor?) mye øl.  Lag deg - eller få tak i -  en overgang så du kan fylle den selv fra en større enhet. 
 
Tilbake
Topp