Dårlig kok på Speidel?

Takker for gode svar (og litt lørdags kveld tullpreik ;)) .

Tror nok termostaten er forholdsvis grei. Tenkte også tanken der, men da at den evt. kunne være feilkalibreret. Jeg går ut fra at de har en viss kvalitetskontroll på fabrikken. (Krana alle snakker/snakket om er forresten erstattet med en solid sak i stål).

Hadde i grunnnen bestemt meg for kortere skjøteledning, da jeg har vært borti problemet tidligere med en luftkompressor. Har ganske god skjøteledning til gryta, men den kunne sikkert vært litt kortere og sikkert også lagt litt bedre ut. Som sagt: første speidelbrygg, så jeg får skrive det på kontoen for prøving og feiling, og håper på enda mer sukess neste gang  :yes:
 
Knut S skrev:
(Krana alle snakker/snakket om er forresten erstattet med en solid sak i stål).

Bilde?
Krana vi har er også stål, men det er en hvit hylse mellom krantappen og røret som stikker ut fra speidelen, denne hylsa som er problemet på noen av kranene, den forskyves litt slik at den bremser flyten..
 
Mulig jeg har misforstått (igjen), men jeg snakka med Ola i forkant av bestillingen og han sa det nye enheter nå blei levert med ny kran. Ser det er en hvit hylse rundt spindelen, som potensielt kan forskyve seg, men den ser(for meg) OK ut.


Når dette er nevnt, var det også en ganske markant durelyd i den ene pumpa som kom og gikk litt før den til slutt vedvarte hele tida. Spylte godt gjennom og skrudde opp pumpene for inspeksjon etter brygginga, men det var ingenting som skulle tilsi ubalanse. Er det normalt med litt vibrasjon under drift?
 

Vedlegg

  • knuts mobil 1111008 307.jpg
    knuts mobil 1111008 307.jpg
    33,6 KB · Sett: 225
Tilbake
Topp