Erlend B skrev:Men finnes det dedikerte elektroniske kjølte kjøleskap/gjæringskar for hjemmebryggere?
StoreMy skrev:Med mindre disse har elektronisk termostat er de ikke å anbefale. Bimetall gir et par grader forskjell på av og på og når føleren i tillegg står i luft vil dette gi mindre stabile forhold enn løsningene som de fleste her på forumet bruker.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eg har eit kjøleskap som eg for det meste bruker til lagring av øl, men ved eit par tilfeller har eg brukt det til gjæring av lager. Viss eg tar ut støpselet og plugger det i igjen (det er vel i praksis det som skjer med UT-200), står det berre og pip. Det starter ikkje opp igjen før eg trykker på knappen for temp.justering. Skapet har ikkje skrutermostat. Nokon som har vore borte i det same?Odland skrev:Kjøleskap + UT-200 fra Bryggselv. Plug and Play.
Oddvar Demmo skrev:Hvis skapet går eller nettopp har gått kan det ikke starte umiddelbart etter en stopp, det står trykk i systemet som må utlignes først.
Kompressoreren greier ikke dra stempelet over topp med trykk på.
TomS skrev:StoreMy skrev:Med mindre disse har elektronisk termostat er de ikke å anbefale. Bimetall gir et par grader forskjell på av og på og når føleren i tillegg står i luft vil dette gi mindre stabile forhold enn løsningene som de fleste her på forumet bruker.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Etter et kjapt søk på nettet; disse har elektronisk termostat. Temptech koster forøvrig kun kr 1.990,- på komplett og mpx. Temptech'n får imidlertid ikke toppkarakter