Da er rekvisittene klare til kveldens juleølsmaking med venner som ikke kan så mye om øl. Så da gir jeg dem en liten innføring i ingredienser før vi starter. 19 juleøl står på planen for kvelden.
Vis vedlegget 27839
Nei vi var 9 pers og 1 liter av hvert øl. Blir nok det også. 7 fjell 7 sorter ble kveldens vinner.19 juleøl. Da håper jeg inderlig det ikke er en flaske av hver pr mann.
Kom gjerne med oppskriftFant igjen 3 flaske med chili ale i skapet. de har snart et år lagring, og klar og fin, noe jeg har slitt litt med på chili. chilipreget kom også mye bedre til sin rett, så dette er øl som må lagres. fantastisk smak nå ihvertfall, og en god varme i munn,svelg og mage
Tester et nytt gjæringskar Gleder meg til å slippe omstikk, samt kunne samle gjær enklere!
Noen som har erfaring med flasking fra denne? Jeg har fått med et rør som jeg kan stappe inn i bunnen.
Ja, det stemmer. 1100 kr på brygg selv. Stativ koster 300 kr om du ikke gidder å lage selv. Du får med et feste til å henge den opp på veggen om du vil det.Henger meg på denne ang tilbakemeldinger og erfaringer, det er fastferment den heter?
Henger meg på denne ang tilbakemeldinger og erfaringer, det er fastferment den heter?