Deilige bilder!!!

Har tenkt på det som ferie til nå, men liker tanken om studietur og dannelsesreise langt bedre, så fra nå av er jeg på det. ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Jørn Hammerud skrev:
Har tenkt på det som ferie til nå, men liker tanken om studietur og dannelsesreise langt bedre, så fra nå av er jeg på det. ;)

Bør alle bryggere reise på en slik dannelsesreise? Må overtale samboeren...

Seriøst; Ser utrolig bra ut på bildene du legger ut! Kos deg masse!

AudunWS skrev:

Tusen takk for det!
Det er klart en sånn tur kan anbefales. Prisene på skikkelig øl er jo helt latterlige her. Vi reiser i to uker, og har få planer. I morgen får vi slippe inn på Heretic brewing selv om de ikke gir turer på lørdager. Tommel opp for god service!

Jørn Hammerud skrev:
AudunWS skrev:

Tusen takk for det!
Det er klart en sånn tur kan anbefales. Prisene på skikkelig øl er jo helt latterlige her. Vi reiser i to uker, og har få planer. I morgen får vi slippe inn på Heretic brewing selv om de ikke gir turer på lørdager. Tommel opp for god service!

Du får hilse til Jamil fra alle oss norske hjemmebryggere hvis du snubler over han  ;-)

Aleksander_B skrev:
Du får hilse til Jamil fra alle oss norske hjemmebryggere hvis du snubler over han  ;-)

Det skal jeg gjøre, Aleksander, men tror ikke han vil være der. Vi måtte "ta til takke" med en som ikke er brygger, etter som vi kommer utenom normale tider.

Snart skal det lages cider.

yhygabe7.jpg

Epler fra Bernts

Lager dere tradisjonell norsk cider eller bruker dere cider gjær?
Får forsyning fra Hardanger neste uke med nypresset most, gleder meg.
Har lyst å brygge tørr engelsk cider. Noen gode tips? Har aldri prøvd dette før.

Skrelle prelle. Rett i pressa med dem. Økologisk og digg.

Jeg gjærer med Dry English Cider Yeast fra White Labs.

Sigurd G skrev:
Lager dere tradisjonell norsk cider eller bruker dere cider gjær?
Får forsyning fra Hardanger neste uke med nypresset most, gleder meg.
Har lyst å brygge tørr engelsk cider. Noen gode tips? Har aldri prøvd dette før.
Anbefaler engelsk cidergjær. Vi kjøpte fra Birger på Vestbrygg i fjor og hadde godt resultat. Lagde starter etter samme fremgangsmåte som for øl :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

y4uvugy2.jpg

Dårlig med øl her, men eleve røde fra Toscana på tapp er ikke ille det heller :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

Eplene blir vasket og presset, mesteparten fryses ned og brukes som juice utover året.. Jeg har laget cider  i en halv generasjon, og best resultat har jeg fått med English cider fra whitelabs. Forøvrig så henger enda 2/3 igjen på trærne, så det blir noen liter ;D

Odland skrev:
Har du ball rubba alle eplene mine as pr. agreement? Blir ikke Sterk Frisk Moi-Sider uten.

Dette poster du i tråden for deilige bilder? Ja, jeg fikk bilder i hodet... :sikle

Første øl fra ny kegerator, blei en rye IPA ;D

Vedlegg

• IMG_20131005_182705.jpg
    IMG_20131005_182705.jpg
    787,7 KB · Sett: 746
Tilbake
Topp