Einar Michelsen
Norbrygg-medlem
For meg ser det ut som en sak som det her:Stilig. Hva er det du gjærer på her? En glasskaraffel av noe slag?
Det bør holde nesten et år.Du kommer ikke til å bli fri for malt på en stund vell?
I dag gikk 40 l. Flamsk Rød på flasker og fat. Karboneres med sukker og CBC-1.
Ny batch, brygget for en uke siden, sto klar til å fylle eikefatet umiddelbart.
http://norbrygg.no/2017/11/07/pamelding-publikums-favoritt-2018/
Da brygger du mye mer en jeg.Jeg har en sekk med pilsmalt som jeg kjøpte i 2016 og det er nokk 15kg nu,jeg har 4 sekker med den pale-pils-hvete-mari otter så alt samen er nokk 70-80kg.Nu er det ikke ment og si noe galt,og hver brygger må finne hvor mye man vill ha.Her er det mest jeg som drikker ølDet bør holde nesten et år.
Samme motor som brynsj, eller har du funnet noe annet som gjør samme nytten? Har planer om å gjøre det samme.
Å nei. Dette er ikke en 12 volt vinduspussemotor, men 220 volt, 180 rpm gear redusert 500 watt beregnet for bl.a dette. Den veier 14 kgSamme motor som brynsj, eller har du funnet noe annet som gjør samme nytten? Har planer om å gjøre det samme.
For en 3 valse med tykke valser er visst 180 best. De har en 240 rpm også men tror den gir mer melSå 180 rpm er ideelt? holdt akuratt på og tenkte på å spørre hva som er idial rpm for en MM3
All hobby skal være dyrtDen virka noe kraftigere, så da fikk jeg bekreftet det. Regner med at det er en dyrere løsning, om man ikke har en liggende.