1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Deilige bilder!!!

En tråd i 'Bilder, video og øvrige media' startet av RoganJosh, 13 Okt 2012.

1. JahnS

JahnS
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

2. Brynsj

Brynsj
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Aksel på motor er 6 mm, men den er gjenget og rund. Derfor klarte jeg å ødelegge gjengene på mitt første forsøk, uten å få feste. https://forum.norbrygg.no/threads/deilige-bilder.11772/page-166#post-435892
    Anbefaler å bruke mutter på akslingen. Jeg endte opp med å bruke 10 x 10 mm, men måtte file to kanter for festeskruene til koblingen, på den koniske delen av motorakslingen. Den rillete delen over selve gjengene.
    Strøm er 12V 100W.

JahnS liker dette.
  3. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

JahnS liker dette.
  4. Brynsj

Brynsj
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Det var disse koblingene jeg brukte først, spiral, som ikke tålte momentet. De ble deformert og knakk. Det er mulig at koblingene med plastpakning vil holde, men jeg tok ikke sjansen på dem siden jeg ikke fant noen i rett størrelse med festeskruer 90 grader på aksling, kun klemkobling.

5. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

6. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Mener du claw-ene? Jeg brukte LOVEJOY tidligere på en motor med 0.5HP. Var ikke noe problem. Disse skal tåle et moment som er mye større enn det vi bruker til en hjemmebryggermaltmølle. Kanskje det er dårlig kvalitete på kina-greiene jeg linket til.

7. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kjørt noen runder med disse fra Kina, ikke merket svakheter ennå
    https://www.ebay.com/itm/1-2-5pcs-B...var=551400862631&_trksid=p2055119.m1438.l2649

8. Brynsj

Brynsj
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Koblinger av denne typen fungerte ikke: https://www.ebay.com/itm/5-6-6-35-8...hash=item25c7bab944:m:muZHNBvhflmXpb7npROfsOA
    Koblingen @Vinnes Ølet linker til fungerer sikkert godt nok, om den ikke skal festes til en rund aksling. Derfor gikk jeg for den jeg har, som har rett størrelse og feste, sitter utmerket:)

9. Fystro BryggeCompagnie

Fystro BryggeCompagnie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

1.056 til 1.006 på 4,5dag.. skummel denne WLP545 gjæren.. aldri prøvd den før..

Sent from my iPhone using Tapatalk

10. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Skulle bare kjøpe meg en Alstadberger for å ha noe å sammenligne eget Stjørdalsbrygg mot. Etter en kjapp ide om at det sikkert hadde vært lurt å forske ennå mer på weiss...[​IMG]

11. [Daniel]

[Daniel]
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

De er grådige, disse belgierne. Min WLP566 spiste seg fra 1.049 til 1.010 på 3-4 dager, for så å knaske ett poeng hver dag til den stoppet på 1.003.

Fystro BryggeCompagnie liker dette.
  12. Arnljot

Arnljot
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nå er den her!

Lokket veier 1880gram, gryta veier 2550 gram. Den oser byggekvalitet lang vei! Leveringstiden ble lang siden importøren var tom, og jeg bestilte den like før jul.

Jeg betalte 1948,- hos House of Cookware, som er laveste pris i norge pt. :)

13. Einar Michelsen

Einar Michelsen
    Expand Collapse
    Styremedlem

Gikk på en smell på BS i dag. Denne og seks sekker malt. Let the games begin.[​IMG]

14. Chiefen

Chiefen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Godt å se det ikke bare jeg som gjør så godt jeg kan for ikke å ha noe liv utenfor bryggeriet og jobb.. gikk på samme smellen i romjula på Vestbrygg, MM3, så er det til Bryggelosjen i Drammen i morgen og hente 0,1tonn malt. Største tabben var at jeg ikke orka kolonekjøring over fjellet på vei til jobb sist søndag, så heiv meg på ett fly.... blir en utfordring å få malten med hjem kan du si...

15. Ole Mørkved

Ole Mørkved
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Du kan godt si b nå som du har sagt a. Hva var smellen?

16. Einar Michelsen

Einar Michelsen
    Expand Collapse
    Styremedlem

Når hjemmebryggere omtaler maltmengder i tonn.....da er det enten å gå pro, eller psykiatrien, som er utveien.

17. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

18. Brynsj

Brynsj
    Expand Collapse
    Registrert bruker

The yeastBrain:eek:

19. Sarge

Sarge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tipper en heftig maltmølle. 3-valsers Monster Mill, sannsynligvis.

Einar Michelsen liker dette.
  20. Sarge

Sarge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Stilig. Hva er det du gjærer på her? En glasskaraffel av noe slag?

1Morten liker dette.

Del denne siden