Deilige bilder!!!

Veldig fornøyd med den. Lett å regulere hastighet og ikke noe problem å dra 5 liter.
Og med det ble det rører på meg også. Resirkulerer for det meste, men greit med rører når gjæren har gått så mange generasjoner at den må byttes ut.

Ordentlige rørere er jo latterlig dyre (merk at prisen er eks. mva.).
Lenke
 
Skulle bare ha en flaske Sveikadden på Gulating mens familien satt ute og ventet.
aaceb8967edbc4cf26c13b59d53abeba.jpg
 
Den kommer med magnetrører som tydelig er avstemt mot røreren. Både maskin og rørepinne har derfor null vibrasjon og rører 5 liter tilnærmet lydløst
 
Mai er her, og Sommerpilsen ( :( ?) er ferdig utgjæret. Sikkert bra at den ble såpass sterk som 5,4%:confused:. (Det er forøvrig første gang jeg prøver meg på coldcrashing - inspirert av de foregående innleggene.)

upload_2018-5-1_9-8-56.png

Kom, mai, du skjønne, milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde
fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne
at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai,
hvor gjerne gad jeg i marken gå!

Om Vint’ren kan man have
vel mangt et tidsfordrig;
man kan i sneen trave
– å ja, et lystig liv!
Men når seg lerken svinger
mot sky med liflig slag,
på engen om å springe
– det er en annen sak!

Kom derfor, mai, du milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde
fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne
at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai,
hvor gjerne gad jeg i marken gå!
 
Sist redigert:
Her er et lite utsnitt av reisverkshyllene i matboden i kjelleren, og grunnen til at fat ikke er helt min greie. Her kan jeg akkurat nå velge blant øl fra 13 hovedbatcher, hvorav 4 var split batch. Det gir 17 bryggevarianter å velge fra for egen produksjon. I tillegg har jeg et "museum" med en flaske fra hver hovedbatch.

20180501_091512-kjellerhyller.png
 
Her er et lite utsnitt av reisverkshyllene i matboden i kjelleren, og grunnen til at fat ikke er helt min greie. Her kan jeg akkurat nå velge blant øl fra 13 hovedbatcher, hvorav 4 var split batch. Det gir 17 bryggevarianter å velge fra for egen produksjon. I tillegg har jeg et "museum" med en flaske fra hver hovedbatch.

Vis vedlegget 36640

Av samme grunn er det begrenset hva jeg vil oppnå med å fate øl. Jeg kan ikke ha 25 fat stående:p.
 
Det er ikke slik at man må slutte med flasker selv om man også benytter fat. Jeg flasker til og med litt øl i ny pg ne, både fra mottrykk og fra gjæringskar. Men slipper å stå med mellom 50 og 100 flasker hver gang jeg har brygget. Og sjeleglad er jeg for det!
 
Jeg vasket og flasket i går, og det er jo en utrolig kjedelig jobb. 60 flasker tar mye tid, og plass. Hver gang jeg er ferdig, puster jeg lettet ut, over at ekteskapet tålte alt rotet. Skulle virkelig hatt et eget våtrom til dette. Kunne tatt på våtdrakt og brukt høytrykkspyler..

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp