Deilige bilder!!!

Jeg nøyer meg med å se ansiktene til unga når de prøver seg på ett. Skjønner ikke at folk ikke kan plante morelltrær istedet.

Du er kanskje inspirert av denne klassikeren til Halfdan Rasmussen:):

Godt gammelt Husraad

Plukker i Skoven du ukendte Svampe
Lad da først Lillebror smage derpaa.
Dersom han dør under Skrigen og Krampe,
saa bør du selv lade Svampene staa.

Og hvis der ingenting sker med den Lille?
- Tja, saa gik den portion Svampe til spilde.
 
Da er fire sorter nye ølglass med egen logo på plass i 'baren' [emoji16]
2e8a90a61ab3f36249bb6ba597eb0416.jpg
ca2e2586b48b76b40c0234098b41b97c.jpg


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Kjøpte på tirsdag et "Stort fint kjølehjørne. Aggregatet må skiftes da det ikke kjøler lengre."
Fikk det transportert hjem og montert med hjelp fra @1Morten .
Gav aggregatet en omgang med støvsuger og magisk banking her og der.

Kjøler som en klokke og skapet fylles nå opp av fat og flasker som har vansmektes i altfor varme boder i huset.

Så får vi se hvor lenge den magiske bankingen holder liv i aggregatet.
Uansett er 500,- for kjølehjørne + 85,- for en tube silikon "bærre heilt lækkert".

Koster jo rundt 30.000,- nytt.
Så da har jeg jo spart 29.415,- som jeg kan bruke på noe annet kult :D
Er kanskje litt usikker på akkurat det siste der :oops::rolleyes:

Ser nok ut som den tidligere eieren av kjølehjørne hadde rett vedrørende at aggregatet ikke kjøler lenger.
Etter at det hadde stått i ro noen dager kjølte det fint ned til 4 grader når jeg startet det opp igjen.
Men så har det blitt varmere og varmere i skapet og nå kommer det ikke lenger ned enn til 15 grader.

Jeg har fått vite at aggregatet er 6 år gammelt.
Det starter med både vifter og aggregat. Høytrykksrøret blir varmt, og det kjøler jo også til en viss del.
Men med en del varer i skapet eller så er det etter en tids drift, så klarer det ikke å kjøle ned.

Kanskje det må etterfylles med kjølemedie?
Er det noen på forumet her som er kjøleteknikker eller som kjenner til noen her i Bergensområdet?

kjøleaggregat.jpg
 
Ser nok ut som den tidligere eieren av kjølehjørne hadde rett vedrørende at aggregatet ikke kjøler lenger.
Etter at det hadde stått i ro noen dager kjølte det fint ned til 4 grader når jeg startet det opp igjen.
Men så har det blitt varmere og varmere i skapet og nå kommer det ikke lenger ned enn til 15 grader.

Jeg har fått vite at aggregatet er 6 år gammelt.
Det starter med både vifter og aggregat. Høytrykksrøret blir varmt, og det kjøler jo også til en viss del.
Men med en del varer i skapet eller så er det etter en tids drift, så klarer det ikke å kjøle ned.

Kanskje det må etterfylles med kjølemedie?
Er det noen på forumet her som er kjøleteknikker eller som kjenner til noen her i Bergensområdet?

Vis vedlegget 41462

Verifiser først at det ikke er termostaten. Men det virker egentlig ikke som at det er termostaten iom at det kjølte til å begynne med.. Bummer.

Tror dette er nummeret du skal ringe i morgen: Røros Metall 72 40 94 00
 
Verifiser først at det ikke er termostaten. Men det virker egentlig ikke som at det er termostaten iom at det kjølte til å begynne med.. Bummer.

Tror dette er nummeret du skal ringe i morgen: Røros Metall 72 40 94 00
Jo, jeg får finne ut hvor termostaten og føleren er plassert.
Det er jo ikke SÅ stor bummer, jeg har jo fått et veldig billig kjølehjørne i hus.
Selv om jeg måtte ende opp med å kjøpe et nytt aggregat til rundt 13-tusen, så HAR jeg kjølehjørne. Og det har jeg ønsket meg lenge.

Men først får man prøve et par ting til før jeg gir opp dette aggregatet.

Takk for telefonnummeret.
 
Jo, jeg får finne ut hvor termostaten og føleren er plassert.
Det er jo ikke SÅ stor bummer, jeg har jo fått et veldig billig kjølehjørne i hus.
Selv om jeg måtte ende opp med å kjøpe et nytt aggregat til rundt 13-tusen, så HAR jeg kjølehjørne. Og det har jeg ønsket meg lenge.

Men først får man prøve et par ting til før jeg gir opp dette aggregatet.

Takk for telefonnummeret.

Jeg synes det er litt bummer hvis det ikke virker likevel. Det er jo en stor score, det der, hvis det virker da.

Men for å verifisere at det ikke bare er termostaten., så kan du koble deg rett på kompressor. Det er nok spader(? Hva heter det? hjerneteppe) som er brukt så du ødelegger ingentig ved å sette spenning rett på kompressor.
 
Men for å verifisere at det ikke bare er termostaten., så kan du koble deg rett på kompressor. Det er nok spader(? Hva heter det? hjerneteppe) som er brukt så du ødelegger ingentig ved å sette spenning rett på kompressor.

Kabelsko ;-)

Godt forslag.
Jeg tester det i kveld.
 
Tilbake
Topp