Deilige bilder!!!

På tide med oppgradering av ølglassgarderoben. Vekk med glass med logo og inn med spiegelau-serien. Først ut er helles lager glassene. Har IPAglassene fra før og stoutglassene er på vei i posten!
ImageUploadedByTapatalk1404821887.552310.jpg
 
Skulle bare handle noe øl i Skagen.... 5 butikkere senere måtte jeg stoppe ;) og med 500 kr i toll kan jeg ikke klage
 

Vedlegg

  • gh.jpg
    gh.jpg
    577,7 KB · Sett: 265
Skulle bare handle noe øl i Skagen.... 5 butikkere senere måtte jeg stoppe ;) og med 500 kr i toll kan jeg ikke klage

Når du "importerer" slik, og du kjøpte vel sterkøl? :p må du betale avgift for øl eller regnes det som vin da der er over 4.7 %?
Ser avgiften på toll.no at forsjellen på pris er stor ;P
 
Skulle bare handle noe øl i Skagen.... 5 butikkere senere måtte jeg stoppe ;) og med 500 kr i toll kan jeg ikke klage

Hvilke butikker var du innom? Er daglig innom den belgiske butikken i Ålbæk, og har hatt en tur på Super-Brugsen i Skagen, men den har tapt seg siden i fjor...

Har du noen å anbefale som jeg ikke vet om? :)
 
Når du "importerer" slik, og du kjøpte vel sterkøl? :p må du betale avgift for øl eller regnes det som vin da der er over 4.7 %?
Ser avgiften på toll.no at forsjellen på pris er stor ;P

Om du leser nøye ser du også at det står et viktig OG i beskrivelsen.

"Øl over 2,5 volumprosent og annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,7 volumprosent."

Dette betyr at det er en felles sats for øl.
 
Om du leser nøye ser du også at det står et viktig OG i beskrivelsen.

"Øl over 2,5 volumprosent og annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,7 volumprosent."

Dette betyr at det er en felles sats for øl.


Da er vi enige :D Tydet det også slik, men måtte være sikker :p
Men man slipper mva på slik forenklet fortolling?
 
Tollerne er nok ikke helt oppdatert og spør bare hvor mange liter øl jeg hadde for mye, ikke hvor sterke de er, og regner da 20 kr literen i toll
 
Hvilke butikker var du innom? Er daglig innom den belgiske butikken i Ålbæk, og har hatt en tur på Super-Brugsen i Skagen, men den har tapt seg siden i fjor...

Har du noen å anbefale som jeg ikke vet om? :)

det ligger tre vinhus langs veien som går paralelt med kaia. så er det en som heter vinspesialisten like ved vise vertshus, kjøpte endel på skagen brygghus og noe på brugsen

Den belgiske butikken i Ålbæk viste jeg ikke om, da svipper vi innom der neste gang :) hva heter den?
 
ImageUploadedByTapatalk1404996699.003824.jpgPrague Beer Museum. Begynner å komme litt craftbeer også her, Pale Ale, IPA og Bitter for å nevne noen. I tillegg har en lagerøl i fleng
 
det ligger tre vinhus langs veien som går paralelt med kaia. så er det en som heter vinspesialisten like ved vise vertshus, kjøpte endel på skagen brygghus og noe på brugsen

Den belgiske butikken i Ålbæk viste jeg ikke om, da svipper vi innom der neste gang :) hva heter den?

Takk for tips, for ta de tre neste gang vi kjører inn til Skagen.

I Ålbæk ligger Det Bette Ølhus - kro og butikk med ca 300 sorter øl :)
 
Helstekt pattegris til helga kanskje?

Vet om en IPA som passer perfekt til det!

20140709_105608.jpg
 
Mitt første corneliusfat, og plass til mange flere :)
Flower Power Wheat som skal slukke tørsten i sommersola :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    913,3 KB · Sett: 213
Tilbake
Topp