Deilige bilder!!!

Etter gårdagens brygging av farmhouse ale og mild, var jeg bortom en kompis med litt mask fra de to bryggene. Kompisen driver med brødbakst i et baksthus han satte opp i fjor høst. Og i formiddag var han på døra med tre brød! [emoji2] Et orginalt fransk landbrød (med emmer istedet for spelt), og de øvrige to brødene er emmer byttet ut med mask.

Blir stas å prøvesmake senere i dag!

02cede29f501e8009fd1e1b594f79559.jpg


514348cc4258a68ca283bb9548e805c5.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Etter gårdagens brygging av farmhouse ale og mild, var jeg bortom en kompis med litt mask fra de to bryggene. Kompisen driver med brødbakst i et baksthus han satte opp i fjor høst. Og i formiddag var han på døra med tre brød! [emoji2] Et orginalt fransk landbrød (med emmer istedet for spelt), og de øvrige to brødene er emmer byttet ut med mask.

Blir stas å prøvesmake senere i dag!

02cede29f501e8009fd1e1b594f79559.jpg


514348cc4258a68ca283bb9548e805c5.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva ble best?
 
I kveld kokte jeg opp 1 kg ferskplukkede granskudd. Jeg kokte dem i 15 min, silte dem av og delte "batchen" i to.

Den ene kokte jeg ned til en liten skvett som skal brukes i ett eller annet øl (hjelp meg gjerne ved å svare her: https://forum.norbrygg.no/threads/granskudd-i-ale.33505/).
Den kan kanskje ikke regnes som et "deilig bilde":
2016-05-29 20.41.39.jpg

Til den andre delen tilsatte jeg 1 kg sukker og kokte det ned til en deilig sirup (til desserter og matlaging). DETTE må kunne kalles et deilig bilde:
2016-05-0299.jpg !
 
Et spørsmål jeg har lurt på
Hvor mye øl tåler egentlig en så kjøleskaps hylle i glass?
Siden jeg plasserer øllet øverst i kjøleskapet der det er varmest og maten nederst
er jeg ofte litt bekymret

Og hvordan er det med temperatur forskjeller inne i kjøleskapet,
dro frem en Imp. Stout som var alt for kald
Er det mye kaldere bakerst?
 
Og hvordan er det med temperatur forskjeller inne i kjøleskapet,
dro frem en Imp. Stout som var alt for kald
Er det mye kaldere bakerst?
Kaldest bakerst ved fordamperen. Ganske kaldt nederst. Varmest øverst. 4-5 grader forskjell er vanlig.
 
Og når vi først diskuterer Growlere og kjøleskap, kan en growler ligge i kjøleskapet?
har ikke plass til å ha den stående
 
Og når vi først diskuterer Growlere og kjøleskap, kan en growler ligge i kjøleskapet?
har ikke plass til å ha den stående
Når jeg tapper øl fra fatene mine over på flaske av div. grunner så er det ingen sedimenter og jeg ser ingen problemer med å ha dem liggende i kjøleskapet, vil tro det samme gjelder for growlere og.
 
Tilbake
Topp