Deilige bilder!!!

Dr Michelsen på tur. Sydkoster.
2d8f8c833cbabb5c5221b13d6244fe9d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan funker det med hjemmebrygg i bølger?
Fersk seilbåteier lurer :)

Hvordan funker det med hjemmebrygg i bølger?
Fersk seilbåteier lurer :)
Det jeg hadde med var ikke flaskekarbonert, og derav uten bunnfall, så de var klare og fine. Det største problemet var vel tomkassen som fløy litt rundt i lugaren når vinden var opp mot 10 m/s. Hadde også noe kjøpeøl, med bunnfall, men de også tålte bølger og krenging fint.

image.jpeg
Omtapping av en wit til ny tank med fruktpure samt smak av SG prøve. En uke på gjæring med WLP400 har gitt en del krausen får en si. Trengte ikke blow off tube. SG 1.015 og nydelig smak av sitrus, litt fenol/gjær og kanskje koriander. Tropisk fra Mosaic og Amarillo.

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    370,4 KB · Sett: 78
Sist redigert:
20160609_210517.jpg
Endelig fått Mashmaster i hus, og montert.
Rå kvern som tygger alt på sin vei:)
Nå kan jeg pensjonere Barley Crushern, som helt har sluttet å knuse. Siste utbytte ble fattige 64%, så spent på hva resultatet blir nå.

image.jpeg Var ikke helt fornøyd med den gamle magnet røreren min. Den sleit litt på 3+ liter i 5 literskolben.
Mekket en ny med en 220V vifte og en 220V dimmer som jeg hadde liggende i rotekassa.
Testet med vann og fikk virvel nesten helt til bånn med 4 liter vann i kolben.

Nå står det noe WLP833 og snurrer på denne, nesten vanskelig å få regulert sakte nok med kun 1L i kolben.
Fornøyd, da kan jeg ha to startere igang samtidig.

Etter en ettermiddag med mye banning og alle triks i boka, så gikk 60-70 flasker i ulik valør direkte til Vesar.

BryggSelv neste.

Etikettlim = sikringsbrudd

446c92cc14e582039e7681ef820783cd.jpg

Enig, helt sluttet å fjerne etiketter. Spanderer de kronene det koster med nye flasker.

Får en del flasker av kompiser. Legger de i varmt vann. Alle som ikke går relativt lett av etter en tid i vannet ryker ut :)

Dette er et deilig bilde. Dette er min belønning etter fire år på høyskolen endelig ferdig. Med B på bachelor feirer jeg med en Nøgne Ø Dark Horizon v4 som har stått tre år på lagring i skapet. Fy flate, den er god. Og farlig letttdrikkelig til å være 16%.Vis vedlegget 25422

Gratulerer! Vel fortjent! [emoji4][emoji482][emoji322]

Tilbake
Topp