Deilige bilder!!!

Jaja, da skader det vel ihvertfall ikke at den står i kjøleskapet i på vente av en fiskemiddag
Noen som har smakt julekveld?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
Hahaha
Jeg er nok noe eldre enn deg, men hadde ikke så store krav til bryggeriene annet enn ABV
Jeg startet tidlig med å være ølkresen, selv bare om jeg har trasket jorden i trettito år. :p

Men ontopic igjen!
Alltid kult med ny kolbe, men tror jeg må oppgradere boksen litt. Et deilig bilde uansett fordi det betyr at jeg skal sette starter i kveld! :DAm7a7vK9csMmh75wPWiqBCEpoc2OV0OADXtq1BkbvS0u.jpg
 
...hva med Fathom? Spent på den kategorien av øl, da jeg elsker IPA og setter pris på en god lager i blant, og.

Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv.. Absolutt en god øl.. Men jeg er som deg.. Setter pris på en god IPA.. Og elsker en god pils! På mange måter er det en øltype jeg ikke blir klok på..

Synes denne er kjempegod, men vet ikke hva jeg sammenligner den med..

Etterhvert tenker jeg det er en øl som jeg kunne drukket langt utpå kvelden.. Når jeg har fått nok av alt annet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Som NØ beskriver på sin IPL "det smaker litt klinisk"
jeg kan ikke være mer enig,
personlig, IPL er ikke min kopp te
 
Ja det får'n si. Fristende å spørre hva hærligheten kostet inklusive frakt, gikk den under radaren :)
 
Omtrent like under radaren som russiske fly i Tyrkia, dessverre! Den endte tett på 1700 kroner med frakt, mva og tollgebyrer. Men betaler gjerne litt ekstra for trygghet mot brann. Den har dessuten en mer avansert programvare enn stc-1000+.
Det kan du trygt si, STC-1000 har teknologi fra tidsepoken til Apollo 11
Uten at det nødvendigvis trenger å være galt, men verden har gått videre
 
If it's not broken, don't fix it.

Mine 2 stc-1000 tikker og går som de skal etter to år uten problemer. Det trenger ikke være avansert for å fungere godt. Keep it simple, som de sier
 
Ville ikke brukt den så enkel som uten intern sikring på 220V ut iallefall, det er litt for enkelt.
Bortsett fra det er jeg enig at den fungerer OK, men nå er sitronen begynt å presses forlangt angående hva man kan forvente av maskinvaren synes jeg da ny moderne maskinvare er billig.
Tenker på å bruke den som meske kontroller og ny funksjonalitet som wi-fi etc

Men det er jo på en måte moro at en entusiast har kompetanse til programmere gratis på en så gammel HW plattform til glede for oss hobbybryggere
https://github.com/matsstaff/stc1000p

Og i denne posten manglet det et deilig bilde, lover at det ikke skal gjenta seg
 
Sist redigert av en moderator:
Då var alt av årets poljuleøl i hus! Gouden Carolus Christmas klarte dessverre å snike seg unna på
gruppebildet, og måtte finne seg i å bli tatt bilde av i selskap av julepynt og flaskekalender.. ;)

image.jpegimage.jpeg
 
Etter en vellykket øltur i Praha.

Novomestsky Pivovar.

221A5806-D217-41A9-9841-62D7E357B2A7-495-000000DBDD6DE919_5.jpg


Skikkelig ølmat og godt billig øl, bryggerimesteren var i fult driv så vi kunne sitte å se på han brygget mens vi spiste.

0384EF46-E630-4699-891F-E435342499A6-495-000000DBD49D6125_5.jpg


Øl fra Strahov kloster, meget godt og ølbrennevin på 50% fra Novomestsky Pivovar.
 
Tilbake
Topp