Dele bilder på forumet

Sliter også med å få lagt inn bilder direkte fra iPhone - de blir for store -fungerte en stund ved at jeg fikk spørsmål om størrelse ved opplastning - men det har forsvunnet uten at jeg har skjønt hvorfor…
Åpne bildet i bilde fremvisning. Velg edit og deretter endre størrelse til 40%.

Jeg bruker Android, men antar at iOS har lignende funksjon.
 
Dersom du vil beholde originalen, ta screenshot av bildet i fullskjerm, crop bort uønskede ytterkanter, kopier og lim inn i posten. Denne oppløsningen kan postes

Husk at du kan kopiere et bilde fra telefonen og bare lime den inn i en post
Når man gjør som @Børre Aursnes sier så blir det laget en kopi av originalen med lavere oppløsning.
 
Finner ikke hvor jeg endrer til 40%
Ta bildet, crop det som du måtte ønske, og send til deg selv på facebook messenger. Eller send en skål til en kompis. Lagre bildet og last opp dette, funker fint på den måten også. Messenger komprimerer bortimot til en tidel på filstørrelsen.
 
Du kan også ta en screenshot av bildet når det vises på skjermen. Resultatet blir en ny og mindre fil.
 
Finner ikke hvor jeg endrer til 40%
Det kan du ikke direkte. Helt latterlig at iPhone fremdeles mangler helt grunnleggende verktøy, men slik har det vel alltid vært. Hvis jeg vil ha en enda mindre versjon av bildet, tar jeg screenshot mens jeg ser på bildet i motsatt skjermorientering enn det bildet er tatt. F.eks. tar jeg en screenshot av et bilde tatt i portrettmodus mens jeg holder mobilen i landskap. Deretter beskjærer jeg bildet igjen.
 
Test

IMG_3523.jpeg
 

Vedlegg

  • IMG_3531.png
    IMG_3531.png
    215,2 KB · Sett: 15
  • IMG_3532.png
    IMG_3532.png
    91,8 KB · Sett: 14
Sist redigert:
Det kan du ikke direkte. Helt latterlig at iPhone fremdeles mangler helt grunnleggende verktøy, men slik har det vel alltid vært. Hvis jeg vil ha en enda mindre versjon av bildet, tar jeg screenshot mens jeg ser på bildet i motsatt skjermorientering enn det bildet er tatt. F.eks. tar jeg en screenshot av et bilde tatt i portrettmodus mens jeg holder mobilen i landskap. Deretter beskjærer jeg bildet igjen.
Du kan, men ikke i iPhoto. Eksporter bildet fra iPhoto til en fil.
I filbehandling kan du konvertere bildet til forskjellig format og oppløsning.
 
Du kan, men ikke i iPhoto. Eksporter bildet fra iPhoto til en fil.
I filbehandling kan du konvertere bildet til forskjellig format og oppløsning.
På forrige iOS fikk jeg valget om å velge filstørrelse ved trykke på ikonet «slipp bildet, eller trykk her» i forumet. Men dette har endret seg… men hvis du i stedet trykker «legg ved filer» nederst til venstre kan du velge størrelse på bildet du ønsker å laste opp
 
Ja, det var sånn en stund. Har du siste iOS?

Er det ikke mulig å tilpasse forumet til å skalere automatisk?
Eller støtte større bildefiler?
 
Ja, det var sånn en stund. Har du siste iOS?

Er det ikke mulig å tilpasse forumet til å skalere automatisk?
Eller støtte større bildefiler?
Ville ha overrasket meg stort om det ikke finnes en utvidelse til forumet som tar seg av sånt. Jeg liker uansett å friste venner med øl så fort gjort å fyre av bilder til en eller to karer og lagre det, så laste opp det bildet. For meg er det enklest.
 
Ta bildet, crop det som du måtte ønske, og send til deg selv på facebook messenger. Eller send en skål til en kompis. Lagre bildet og last opp dette, funker fint på den måten også. Messenger komprimerer bortimot til en tidel på filstørrelsen.
Eller kast leketøyet og kjøp en telefon for voksne! 8⁠-⁠)
 
Tilbake
Topp