deler til manifold

Har vært å trålet osloområdet idag etter manifold deler..
Var ikke noe problem å finne det jeg trengte, men fant ikke t-ledd, kryss og vinkler.. ?? var på flere clas ohlson butikker, men fant ikke. heller ikke på biltema.

Så hvor finner jeg da disse??  :biersmile:
 
Jeg har også konstatert at tradisjonelle loddedeler for kobberrør ikke lenger er å få hos Biltema og Clas Ohlsson (og heller ikke hos Jula som også har litt av hvert). Tror nok det enkleste er å stikke innom en rørleggerforretning.
Har du god tid finner du nettbutikker som har, få i Norge, noen i Sverige og mange danske. De danske er billigere, men evt ekspedisjonsgebyr, frakt og fortollingsgebyr gjør at vinninga går opp i spinninga på småkjøp.

Ragnar Holtermann
 
ser på oppsettet deres at dere har brukt en t-kobling på manifolden. Jeg har kjøpt 15mm kobberrør. Kan slike koblinger som dere har brukes på mine rør?
 
loddedeler for kobberrør finnes f.eks på nettbutikken vvskupp.no
http://www.vvskupp.no/aspx/produkter.aspx?t=2144&g0=2&g1=81&visavdeling=1&g0txt=R%F8r%20&g1txt=Loddedeler
 
Jeg vet ikke om t-koblinger i stål kan brukes på kobberrør.  Generelt er det vel slik at det er problematisk å blande metaller....?
 
Se der ja..  :skitbra:
Jeg har kjøpt 15mm kobber rør. da tenker jeg å kjøpe ledd på 18mm, eller vil det være bedre å kjøpe 15mm og varme/vie disse litt ut? det bør vel være tettest mulig..
 
Kyrre D K skrev:
Se der ja..  :skitbra:
Jeg har kjøpt 15mm kobber rør. da tenker jeg å kjøpe ledd på 18mm, eller vil det være bedre å kjøpe 15mm og varme/vie disse litt ut? det bør vel være tettest mulig..

Ikke sikker på hva du mener, men til 15 mm. rør bruker du 15 mm. deler, lodding eller klemringskoblinger.
 
Dag skrev:
Kyrre D K skrev:
Så hvor finner jeg da disse??   :biersmile:
Bauhaus har loddedeler av alle typer i alle størrelser.

Har Bauhaus utvidet vareutvalget? Om dette stemmer er det topp. Sist jeg var ute etter loddedeler, det er vel ca halvannet år siden, førte de dem ikke.  Nå er jeg på utkikk etter 10 mm 90 graders albuer med muffe i begge ender. Ikke til manifold, men i forbindelse med flytting av en servant på badet. VVS-Kupp har dem, men med et ekspedisjonsgebyr på 150 kr eller så er det lite aktuelt. Har mailet dem og spurt om de kan gjøre et unntak, men jeg har ikke fått noe svar.
 
Henning1 skrev:
VVS-Kupp har dem, men med et ekspedisjonsgebyr på 150 kr eller så er det lite aktuelt. Har mailet dem og spurt om de kan gjøre et unntak, men jeg har ikke fått noe svar.

He He, gjorde akkurat det samme med samme resultat for et par måneder siden. Så da ble det ikke handel hos dem av prinsipp. Kanskje det er mulig å få til en Nordbrygg-avtale med de på å slippe dette tullegebyret?
 
En liten oppdatering i forhold til min forrige melding over: Nytt besøk på Bauhaus (5 min hjemmefra) ga denne gangen positivt resultat. Kona var med og fant det for meg - kanskje de hadde det i fjor også  :roedme: . 53 kroner eller deromkring for to 10 mm albuer høres kanskje mye ut, men det blir et røverkjøp i forhold til ekspedisjonsgebyret til VVS-kupp.

Forsøkte meg på flere svenske VVS-butikker på nett også, men alle hadde samme - pardon my French - dritale ekspedisjonsgebyret, eller spesielle frakttillegg for sendinger til "Nårrje". Og det for en sending som går greit i en boblekonvolutt og sikkert veier under 50 g til sammen...
 
Tilbake
Topp