• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Deler til overs? Bereder eller annet egnet i rustfritt ønskes

Er der noen i Østfold som sitter på en bereder eller rustfri tank for mye? Holder på å pusle sammen en speidelvariant, og tenkte dette basert på to varmtvannsberedere med forskjellig diameter. Så langt har det vist seg å være vanskeligere enn jeg trodde. Jeg trenger en tank med diameter ett sted mellom 55 og 60 cm, eller mellom 45 og 40 cm. Dvs at jeg har kjelleren full av tanker med diameter på 50...........

Noen som har noe liggende å slenge som ikke er i bruk?
 
Jeg har ikke men vet at 45 cm er vanlig (jeg har det men bruker den) men det er ikke de typiske hvite OSO så prøv andre, husker en var brun men ikke hvilken type det var.
 
Jeg har en komplett 300L varmtvanns breder stående. Har ikke målt diameter, men den er nok i den duren der.
Skal ikke ha noe for den har stått ute i noen måneder, men det bør jo ikke bety noe.
 
Kittelsen skrev:
Jeg har en komplett 300L varmtvanns breder stående. Har ikke målt diameter, men den er nok i den duren der.
Skal ikke ha noe for den har stått ute i noen måneder, men det bør jo ikke bety noe.

Det høres lovende ut. Hadde du ved anledning giddet å slå et målebånd rundt den og målt omkretsen? Hvis den er rundt 182-185 cm og det er en Høiax, så er den ikke mer enn 50cm i diameter, og de begynner jeg å få kjelleren full av  :eek:. Rundt ca 200 cm og over, eller 166 eller mindre i omkrets vil skape julestemning i stua  :yes:
 
det skal jeg gjøre. Er selv i nordsjøen nå, men han høre med madammen om ho kunne gjøre det? ellers så er jeg hjemme til onsdag om det ikke haster.
 
Som den tiggende part føler jeg ikke at jeg er i en posisjon til å stille krav, men det er klart, hvis madamen orket å ta seg bryet...... ;D Hadde vært fint med et svar, for hvis det er den jeg trenger, så kan jeg stanse noen parallelle initiativer  :)
 
Formelen for omkrets av en sirkel er pi * d så det burde bety at denne berederen er 58 cm i diameter.
Er ikke det innenfor målene du ønsket deg, Øystein?

vvs-beredere var når jeg begynte å brygge enkelt å skaffe. Bare å ta en tur til nærmeste rørlegger å rote i containeren. Nå derimot blir containeren hos brødrene Dahl lettet for alt av rustfritt tre ganger om dagen av østeuropeere. Sånn er det ihvertfall i Ski..  :noway:
 
Opps - plutselig gikk det opp for meg at vi snakker om omkrets på selve berederen og ikke tanken inni... Beklager..
 
Tilbake
Topp