Den Store BrewFather Tråden

Husk profilen du har er bare en presatt grovinnstilling, i alle fall om du brygger litt forskjellig så du må jo ofte inn å gjøre innstillinger uansett. Tenker her på feks trub loss og effektivitet om du brygger et øl med mye/lite humle eller et sterkere øl.

I mineraltilsetningene får jeg ikke til å legge inn tilsetninger i skyllevannet. Knappen for skyllevann er ikke aktiv.
Sikkert en innstilling som står feil et sted, men jeg finner ikke ut av det.skylling.jpg

På slutten av gjæringsforløpet måler jeg SG for å se om gjæringa er ferdig. SG og temperatur legges inn i Brewfather. Hvis jeg skriver inn noe som er feil er det enkelt å gå inn å forandre det som er skrevet inn, eller slette hele registreringa og grafen rettes automatisk opp. Men, når man går tilbake til ‘Gjæring’ og i hovedbildet til ‘Brygg’ står fortsatt feilen.

Eksempel: I går målte jeg en ipa til SG 1,011 og det ble lagt inn sammen med temperatur på 16°C. I dag målte jeg akkurat det samme, men ved en feil la jeg inn SG 1,012 og temperatur 24°C. Jeg gikk inn og rettet opp, og grafen ble riktig. Men i hovedbildet sto det fortsatt 1,012 og 24°C. Ok, så gikk jeg inn og slettet alt og tenkte å legge inn de to registreringene på nytt. Men selv om begge registreringene er slettet står det fortsatt SG 1,012 og 24°C. Det må jo være en bug i koden her.

IMG_9242.jpeg

Tilbake
Topp