Husk profilen du har er bare en presatt grovinnstilling, i alle fall om du brygger litt forskjellig så du må jo ofte inn å gjøre innstillinger uansett. Tenker her på feks trub loss og effektivitet om du brygger et øl med mye/lite humle eller et sterkere øl.
I mineraltilsetningene får jeg ikke til å legge inn tilsetninger i skyllevannet. Knappen for skyllevann er ikke aktiv.
Sikkert en innstilling som står feil et sted, men jeg finner ikke ut av det.
Prøv å klikke på innstillinger "tannhjulet"
Da kommer du inn på en side hvor du kan velge hvor du vil tilsette ingrediensene.
Håper det hjelper. Vis vedlegget 74215.
På slutten av gjæringsforløpet måler jeg SG for å se om gjæringa er ferdig. SG og temperatur legges inn i Brewfather. Hvis jeg skriver inn noe som er feil er det enkelt å gå inn å forandre det som er skrevet inn, eller slette hele registreringa og grafen rettes automatisk opp. Men, når man går tilbake til ‘Gjæring’ og i hovedbildet til ‘Brygg’ står fortsatt feilen.
Eksempel: I går målte jeg en ipa til SG 1,011 og det ble lagt inn sammen med temperatur på 16°C. I dag målte jeg akkurat det samme, men ved en feil la jeg inn SG 1,012 og temperatur 24°C. Jeg gikk inn og rettet opp, og grafen ble riktig. Men i hovedbildet sto det fortsatt 1,012 og 24°C. Ok, så gikk jeg inn og slettet alt og tenkte å legge inn de to registreringene på nytt. Men selv om begge registreringene er slettet står det fortsatt SG 1,012 og 24°C. Det må jo være en bug i koden her.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.