Digitalt ølkurs/ølsmaking online

nanoTAPP

Administrator
Da har det endelig blitt oppdatert med dato og mer info om vårt første digitale arrangement i regi Norbrygg Vestfold, for betalende medlemmer i Vestfold.

For mer info og påmelding, Se under «Arrangementen» til høyre på hovedsiden til Norbrygg.no for påmelding, eller klikke HER.

Edit: spesifiserte teksten.
 
Sist redigert:
Takk! Jeg ser denne ordlyden jeg skrev her kan misforstås, jeg skal endre den. Det er i første rekke tiltenkt betalende medlemmer i Vestfold (dessverre), og det kommer frem på nettsiden.

Men, vi ser an ut over uken på antall påmeldte, er det få fra Vestfold, så kan vi åpne for de som vil. :)

Stay tune! :)
 
Suverent! Da blir det virituell kryssing av fjorden på mandag.

Fikk SMS med link til billetten men ingen mail med "handleliste". Dukker den opp senere?
 
Fikk SMS med link til billetten men ingen mail med "handleliste". Dukker den opp senere?
Hyggelig!
Rart med manglende e-post, jeg ser du er registrert og med en e-post, kan du ha skrevet feil adresse? eller sjekket "søppelpost"?
Hvis det ikke dukker opp snarlig, send meg en DM/PM og jeg kan få e-posten en gang til og jeg sender billetten fra Hoopla.
 
Noen fra Larvik som har tips til butikker som har den butikkvarianten på lager? I Svarstad er det nemlig særs dårlig utvalg :D Og på Revetal hadde de kun polvarianten. Skal en tur nedover til Larvik senere i dag, og hadde vært fint å kunne plukke opp den manglende flaska..
 
Noen fra Larvik som har tips til butikker som har den butikkvarianten på lager? I Svarstad er det nemlig særs dårlig utvalg :D Og på Revetal hadde de kun polvarianten. Skal en tur nedover til Larvik senere i dag, og hadde vært fint å kunne plukke opp den manglende flaska..
Landet har mye fint å by på for byfolk..:), men kanskje ikke alt for ølfolk?...:)
Det er bare de som har meldt seg på som har fått navnet på øltypen, men du tenker på Kinn Pilegrim pale ale?
Jeg vet her hvor jeg bor har Menybutikken et større utvalg av øl enn sauser og grøntfor, så kanskje et forsøk i en slik butikk.
 
Landet har mye fint å by på for byfolk..:), men kanskje ikke alt for ølfolk?...:)
Det er bare de som har meldt seg på som har fått navnet på øltypen, men du tenker på Kinn Pilegrim pale ale?
Jeg vet her hvor jeg bor har Menybutikken et større utvalg av øl enn sauser og grøntfor, så kanskje et forsøk i en slik butikk.

Det er den jeg tenker på ja. Regner med Meny evt. Spar er stedet å gå ja. Håper bare å slippe å kjøre fra butikk til butikk etterpå, da jeg må gjøre dette ærendet i en utvidet lunsjpause :D:D Så konkrete tips imøteses fremdeles! :beercheers:
 
Meny Østfoldhallen hadde tre andre Kinn men ikke Pilegrim.

Ringte Gulating i Gamlebyen. De har den på hylla. Så har du et Gulating-utsalg innen rekkevidde kan det være muligheter...
 
De har noen få flasker Pilegrim på Coop Extra i Spydeberg.
Flaskene var støvete og måtte slås inn manuelt i kassa, så det er nok noe de har funnet på lageret.

Da jeg kom hjem oppdaget jeg at en av flaskene jeg kjøpte hadde best før dato 05.03.2020, så dette kan jo bli interessant :)
 
E-post med møtelink er sendt ut pr. e-post til adressen man benyttet ved påmelding. Hvis du ikke mottar denne innen kort tid, gi meg en PM/DM så følger jeg opp.
 
Klar for kveldens digitale event, dog uten butikkølet, da det viste seg nær umulig å oppdrive. I hvert fall fraværende på følgende butikker:

Spar Svarstad
Rema Svarstad
KIWI Hvittingfoss
Spar Hvittingfoss
Meny Nordbyen (Larvik)
Spar Kvelde
Meny Revetal
Coop Extra Vestsida (Kongsberg)
Coop Extra Gamlegrendsåsen (Kongsberg)
Coop Mega (Kongsberg)
KIWI Skollenborg (Kongsberg)
KIWI Gomsrud (Kongsberg)
Meny Stortorvet (Kongsberg)
Coop Extra Bekkajordet (Horten)

[emoji28]

«Munken» og «Lynblenk» er åpenbart mye bedre Kinn-øl å ha i sortementet virker det som [emoji85]

Så da blir det en lokal Pale Ale i butikkstyrke - uheldigvis med amerikansk og ikke britisk profil.

Men det blir sikkert lærerikt lell! [emoji1303][emoji1303]

Våger meg frempå med tips til neste event, hvis det er lov:

Hva med et par poløl i stedet? Fordelen er at man kan se hvilken butikk (=pol) som lagerfører varen (samt beholdning), og man kan bestille inn enkeltflasker til henting på valgfritt pol. Eller i posten for oss som bor griskgrendt til [emoji23][emoji41][emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Takk for fin tilbakemelding @glennrlie, selv om ikke du fikk helt tak i den ene og brukt noen km. på dette.
Men for oss som arrangør er det en fin tilbakemelding å få slik at vi tar det med oss i evalueringen i etterkant av vårt første digitale arrangement.

Vi fikk listen fra kvelds speaker og vi hadde ingen forutsetninger for å vite hvilke butikk som har og ikke har. Jeg fikk begge to med mindre en hundre skritts mellomrom, men da i Åsgårdstand som har pol og butikk ved siden av hverandre, og med større ølutvalg enn de har sauser og grønt.. Men slik er ikke landet vårt bygd opp og vi tar det med oss.
 
Takk for en flott seanse i kveld, meget bra! :) Takk til @jikvig (som vel ikke frekventerer forumet her lengre) for en fin innføring, og god losing gjennom smakingen.

Som nevnt under møtet imøteser jeg gjerne flere slike webbaserte møter, det være seg ølsmaking rundt en spesifikk stilart, andre typer webinarer, eller bare ølmingling ;) Det gjør terskelen mye lavere for de som ikke har anledning til fysisk oppmøte, og således verdiskapende i forhold til medlemskontingent. Det er også et element av bygging av fylkeslag i dette, ved at man kommer nærmere på andre og utvider hjemmebryggernettverket.

Tomler opp der altså! :)
 
Takk for sist!, takk selv, til @jikvig og til alle dere andre som deltok!:)

Det var en fin seanse og en svært nyttig erfaring for oss. Jeg er kjempefornøyd og det var hyggelig å se våre fine medlemmer.
Jeg deler din erfaring om at det er en lavere terskel og tror dette kan også benyttes som medium å nå ut på også når tiltakene vedr. COVID-19 reduserer eller opphører, i tillegg til fysiske møter.

Noen "hang" igjen etter selve foredraget var over og det ble en liten hyggelig digital pub med selvbetjening og sosial erfaringsprat.:D

Vi tar dette med oss videre og kommer tilbake med flere.:)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp