Digitalt termometer

Vil ha meg eit nytt termometer.
Kva kan anbefalest av digitale termometer som er nøyaktige men ikkje kostar skjorta?
 
Hei Olav! Hadde du forsøkt deg på søkefunksjonen, så hadde du sannsynligvis funnet [iurl=http://norbrygg.no/forum/index.php?topic=848.0;all]denne tråden[/iurl] som omhandler valg og kjøp av digitale termometre. Der finner du sikkert det du er ut etter :).
 
Har vert i kontakt med Impex Produkter AS ,blei anbefalt eit digitalt termometer som heiter Comark C22 .Det er støv og vantett(ip67) og kalibrert.Pris ca 1300.Virker som det er eit bra produkt.
Nokon her som har prøvd dette?
 
Jeg kjøpte VoltCraft-termometeret fra Conrad.de som ble omtalt i linken ovenfor. Det fungerer meget bra nå, men første gang jeg tok det i bruk, viste det 1,7 grader for lite. Etter at jeg kalibrerte det i isvann, har det derimot fungert bra. (I samme kalibreringstest fant jeg også ut at mitt lille digitale termomenter fra Clas Ohlson viste en grad for mye...
 
Har prøvd å måle i kokende vann med dei termometra eg har.Det digitale(Brewferm,kjøpt av L.Stana)viser 95.8 gr.
Dei to analoge viser viser 94.5 og 93gr.
 
Hvor høyt over havnivå, hvilket lufttrykk ?
På galdhøpiggen koker vann ve 92 grader (2469 m), ved lavtrykk kanskje under 90 grader.
 
OlavE skrev:
482m over havet.

ikke nok til å få mer enn 1,5 gader feil, kanskje 2-2,5 ved laft lufttrykk.
Poenget er at det ikke har noe for seg å kalibrere termometeret til 100 grader når det egentli skal vise 98 gradeer, da mesker du på ca. 65 grader istedenfor 67 grader
 
Jeg kjøpte i sommer et elektronisk VoltCraft-termometer fra Conrad.de for å få mer nøyaktig kontroll med mesketemeraturen. Det har jeg dessverre ikke fått - de siste bryggene mine har hatt dårlig utgjæring med for mye restsødme. Jeg er ganske sikker på at årsaken ligger i mesketemperaturen. VoltCraft-termometeret har vist betydelig avvik fra mine andre termometere, så jeg har prøvd å kalibrere det mot både isvann og kokende vann, men problemet består. Derfor vil jeg gjerne finne en måte å få kalibrert termometeret skikkelig, og spesielt i det temeraturområdet som er mest interessant for meg, mellom 60 og 70 grader. Er det noen som vet hvor jeg kan få kalibrert et slik termometer i Oslo-området? Eller er det eventuelt noen som har et termometer som med sikkerhet viser riktig ved det aktuelle temperaturområdet?
Jeg bor i Asker, så hvis noen har lyst til å ta med termometeret og komme innom for å se på bryggeri, kjølerom og tappekraner, er dere mer enn velkommen!
I kranene: Pilsner, Bayer, Julebokk, Porter og Imperial Stout.
 
Jeg mener å ha hørt Yngve snakke om kalibrering av termometre en gang. Hør gjerne med ham (Yders).
 
Tilbake
Topp