Har brygget en del ølsett nå og fått det relativt bra til, heldigvis ingen infiserte/oksiderte batcher enda :skitbra: Flasket et sett fra Muntons for 14 dager siden og oppdaget nå at sukkerlaken har lagt seg på bunnen og ikkje blandet seg, skumsøylen sto i taket he he..mens de første falskene er døde. Det er første gang dette har skjedd, har karbonert med 6g/l men laken har nokk hatt for lite vann og blitt for tykk. Hva slags blandings forhold bruker dere på sukkerlake?. Har ekspremitert med tørrhummling, spraymalt, ekstrakt i forskjellige varianter og det er ikkje blitt nå "UØl" enda.
Det her med brygging er en avhengighetsskapende ting og har nå 2 IPA 1 APA og 1 Stout stående og det plopper som et symfoniorkester inne på kontoret mitt.
Nå skal det investeres i utstyr for allgrain og ønsker meg Speidel men klarer ikkje rettferdiggjøre ei slik kostnad ovenfor kjerringa.. har ikke plass til nå store greier og tenker på ett eller anna kompakt system, hva anbefales?
Det her med brygging er en avhengighetsskapende ting og har nå 2 IPA 1 APA og 1 Stout stående og det plopper som et symfoniorkester inne på kontoret mitt.
Nå skal det investeres i utstyr for allgrain og ønsker meg Speidel men klarer ikkje rettferdiggjøre ei slik kostnad ovenfor kjerringa.. har ikke plass til nå store greier og tenker på ett eller anna kompakt system, hva anbefales?