Diverse spørsmål fra en fersking..

Har brygget en del ølsett nå og fått det relativt bra til, heldigvis ingen infiserte/oksiderte batcher enda :skitbra: Flasket et sett fra Muntons for 14 dager siden og oppdaget nå at sukkerlaken har lagt seg på bunnen og ikkje blandet seg, skumsøylen sto i taket he he..mens de første falskene er døde. Det er første gang dette har skjedd, har karbonert med 6g/l men laken har nokk hatt for lite vann og blitt for tykk. Hva slags blandings forhold bruker dere på sukkerlake?. Har ekspremitert med tørrhummling, spraymalt, ekstrakt i forskjellige varianter og det er ikkje blitt nå "UØl" enda.
Det her med brygging er en avhengighetsskapende ting og har nå 2 IPA 1 APA og 1 Stout stående og det plopper som et symfoniorkester inne på kontoret mitt.
Nå skal det investeres i utstyr for allgrain og ønsker meg Speidel men klarer ikkje rettferdiggjøre ei slik kostnad ovenfor kjerringa.. har ikke plass til nå store greier og tenker på ett eller anna kompakt system, hva anbefales?

Hei og vellkommen

Pleier å blande sukker ut i rundt 2 dl. Vann.

Det er en fin hobby og vanedannende hobby :)

Jeg bruker blichmann boilermaker og er kjempe fornøyd med det. Kjempe produkter og ikke så dyrt som speidel

Se link for fin info. Gahr sitt opplegg.

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,7705.0.html

Når det gjeld karboneringa så lyt du sørge for at den blir godt utblanda før du flaskar. Eg bruker gjerne 0,6-,8 liter vatn + sukker (6 g/l) og har i det i botten av eit gjæringskar før eg stikk om ølet oppi det same karet. For å vere heilt trygg rører eg gjerne undervegs eller til sist litt med heverten slik at eg er sikker på at det blandar seg. Alternativet er jo å kjøpe seg ei sprøyte på apotek og posjonere ut sukkerlaka på alle flaskane.

Eg bruker oppsettet frå "moderne hjemmebrygging" dvs
Til mesking: kjølebag frå clas O, kopperrøyr med fila spor i, silikonslange og enkel kran i den for å styre uttappinga av vørteren.
Til koking: Enkel kjele frå Vin og Bar med kran og gjennomføring. (398,- + ca 250 for kran)
Ellers; Vasstett Termometer frå Clas O, Ein ekstra silikonslange til å overføre varm vørter med (unngå plasking), 2-3 meskekar frå Vin og Bar, pumpehevert, star san, kjølespiral av eit gamal kopparrøyr frå ein rørleggar og røresleiv. Sikkert noko eg har gløymt. Du får dette til rundt 1300,-. Det tek ikkje SÅ stor plass i boden og er ganske økonomisk. Bryggselv.no har jo startsett. Mogleg det er ein god idé.
Som kjele har eg lenge brukt 30l plastgjæringskar med kran frå Vin og Bar + vasskokarelement frå Nille. Det er enkelt å lage, men eg har ein litt ekkel kjensle av å koke ølet i ein time i plast. Difor går eg no over til rustfritt stål.

Gahr meiner du skal legge mest pengar i å kontrollere gjæringstemperaturen. Eg har ikkje kome dit enno, mest fordi eg ikkje har straum i boda mi til kjøleskap og temperaturkontroll. Men har du plass til det er nok det ein enkel måte å sikre deg godt øl.

Lykke til

Hei, kupper denne litt, med et spørsmål til Dovre.

Hvordan koker du den kjelen? på vanlig ovn, med 25L vørter?

Jeg driver å vurderer fram og tilbake hva som er det neste steget mitt, og hva jeg skal skaffe for utstyr for å starte med allgrain.

Hva tror dere om meskebøtten som vin og bar selger?

Har berre handla inn den kjelen, så eg har ikkje fått prøvd den skikkeleg enno. Men det ser ut til å gå greitt å koke i den. Den går under damphetta på komfyren og vatnet eg prøvde litt med vart varmt, så eg går ut ifrå at det kokar. Viss ikkje det kokar bra nok tenkte eg å borre på hol og sette inn eit vasskokarelement i den, slik som eg gjorde med plastkjelen min. Går ut ifrå at isolering av kjelen med liggeunderlag og vil hjelpe på koketida og å sikre at det koker nok.

Har ikkje brukt meskebøtta til vinogbar, men er skeptisk til å meske i noko som ikkje er isolert skikkeleg. Mogleg det funker bra om ein isolerer med liggeunderlag, altså. Men eg trur det er betre med kjølebag og evt. bazooka-filter, gjennomføring og tappekran. alternativt kan ein lage sitt eige "filter" med kopperrøyr og hevertprinsipp.

Tilbake
Topp