DIY: John Guest - For gass- og tappelinje

Tråden var ment som en John Guest tråd, og det er ingen tappekraner med den typen kobling. Jeg tok derfor det siste jeg selv hadde kjøpt... Jeg har også Perlick, så nå har jeg også lagt inn lenke til dette. Ingen av lenkene er ment å være uttømmende. De skal kun vise produktet, men så må den enkelte selv lete opp gode priser. Når jeg så at Katla hadde bygget opp et lager på 'John Guest' med gode priser, ønsket jeg å lenke til dem. Burde jo da ha slettet gamle lenker.. men ...
Corneliusfat finner du ingen lenke til siden 'alle' er bortimot like...
Mht kvalitet på Perlick vs. VentMatic (importert av TapCooler), setter jeg VM et lite hestehode foran Perlick. Begge er svært gode, men VM føles tyngre og mer solid ut i hånden. Det er bare en følelse da jeg tror begge er topp.
VentMatic har også flere tilleggsprodukter som eksempelvis en Stout tupp som Perlick ikke har. Du skifter bare tuppen - og vips... Stout kran :)
http://tapcooler.com/no/vent-matic-c-3/vent-matic-stout-spout-p-6
 
Tråden var ment som en John Guest tråd, og det er ingen tappekraner med den typen kobling. Jeg tok derfor det siste jeg selv hadde kjøpt... Jeg har også Perlick, så nå har jeg også lagt inn lenke til dette. Ingen av lenkene er ment å være uttømmende. De skal kun vise produktet, men så må den enkelte selv lete opp gode priser. Når jeg så at Katla hadde bygget opp et lager på 'John Guest' med gode priser, ønsket jeg å lenke til dem. Burde jo da ha slettet gamle lenker.. men ...
Corneliusfat finner du ingen lenke til siden 'alle' er bortimot like...
Mht kvalitet på Perlick vs. VentMatic (importert av TapCooler), setter jeg VM et lite hestehode foran Perlick. Begge er svært gode, men VM føles tyngre og mer solid ut i hånden. Det er bare en følelse da jeg tror begge er topp.
VentMatic har også flere tilleggsprodukter som eksempelvis en Stout tupp som Perlick ikke har. Du skifter bare tuppen - og vips... Stout kran :)
http://tapcooler.com/no/vent-matic-c-3/vent-matic-stout-spout-p-6

Takk for svar. Jeg misforsto det som en anbefaling av VentMatic. Da får jeg gå i tenkebåsen og se hva jeg ender opp med.
 
Og vil du ha "VentMatic" med flowkontroll og enda mer tilleggsutstyr til langt lavere pris og faktisk god kvalitet har du www.Intertap.beer Selges via Aliexpress. Har selv gått fra Perlick til Intertap og syntes selv kvaliteten og oppbygningen er bedre.
 
Og vil du ha "VentMatic" med flowkontroll og enda mer tilleggsutstyr til langt lavere pris og faktisk god kvalitet har du www.Intertap.beer Selges via Aliexpress. Har selv gått fra Perlick til Intertap og syntes selv kvaliteten og oppbygningen er bedre.
Jeg har selv både Perlick 650SS og Intertap med flow control, og maskin jobben på Perlick er mye bedre.
På Intertap er overflatene inni mye mer ruglete, og hull er mer ugjevne.

Når det er sagt, virker de som veldig gode kraner for prisen. Og jeg kommer nok til å selge 650SS og bare gå for Intertap.
 
Da er det forskjell på kvalitet mellom Intertap og VentMatic selv om de ser like ut utenpå.
 
Vel, det ser ut som jeg må bestille fra Sverige uansett - og de er bare 1 kroner dyrere pr. meter enn fra Bryggmakker - dersom det er den rette slangen. Valutakurs ikke tatt i betraktning. Bryggmakker har alt jeg trenger bortsett fra vinklene, så da må jeg over grensa uansett, og syns det er greiere mtp. frakt å samle bestillingen. Frakten fra Bryggmakker er på 140 spenn, og det er dobbelt av sweden, hvis jeg ikke husker feil.
 
Jeg bestilte det jeg trengte av JG overganger fra Humle.se, og kom under 350,- veldig fornøyd med pris og pris på frakt [emoji4]
Genialt med 1/4" FFL til 3/8" og 3/8"-3/16"!
 
Vel, det ser ut som jeg må bestille fra Sverige uansett - og de er bare 1 kroner dyrere pr. meter enn fra Bryggmakker - dersom det er den rette slangen. Valutakurs ikke tatt i betraktning. Bryggmakker har alt jeg trenger bortsett fra vinklene, så da må jeg over grensa uansett, og syns det er greiere mtp. frakt å samle bestillingen. Frakten fra Bryggmakker er på 140 spenn, og det er dobbelt av sweden, hvis jeg ikke husker feil.

Alt eg ville ta inn var dessverre ikkje på lager på kontinentet så det var det litt leveringstid på dessverre - men det kjem.

Frakt er det dessverre lite å gjera med anna enn å senda i vanleg brev - om det går med tanke på vekt og størrelse. Ulempa då er at sending ikkje er sikra eller kan sporast. Eg skal sjå om eg får ordna nettbutikken slik at den har brev som alternativ dersom det er mogleg - det kjem jo litt an på mengde på bestillinga.

3/16 slange og vel også 1/4 og 5/16 er såpass bøyleg at om mengda ikkje er stor kan det kanskje gå i brev. 3/8 er eg meir usikker på sidan den er stivare. Slange kjem i rullar på ca 0,5 m diameter.
 
John Guest er for push-fitkoblinger det Rollerblade er for in-lineskøyter. Først men ikke eneste produsent. Flere av de leverandørene det linkes til bruker koblinger fra koreanske DMfit: http://dmfit.com/fitting_catalog.pdf (Litt morsom verdensanskuelse på baksiden av katalogen :) )
Det er lettest å se forskjell på kravene, orginal JG er runde mens de fra DMfit er ovale.
Jeg har brukt koblinger fra begge produsenter, og kvaliteten er veldig god hos begge. Det kan muligens være litt enklere å demontere med DMfit-koblingene.
 
Alt eg ville ta inn var dessverre ikkje på lager på kontinentet så det var det litt leveringstid på dessverre - men det kjem.

Frakt er det dessverre lite å gjera med anna enn å senda i vanleg brev - om det går med tanke på vekt og størrelse. Ulempa då er at sending ikkje er sikra eller kan sporast. Eg skal sjå om eg får ordna nettbutikken slik at den har brev som alternativ dersom det er mogleg - det kjem jo litt an på mengde på bestillinga.

3/16 slange og vel også 1/4 og 5/16 er såpass bøyleg at om mengda ikkje er stor kan det kanskje gå i brev. 3/8 er eg meir usikker på sidan den er stivare. Slange kjem i rullar på ca 0,5 m diameter.
Du har et rimeligere fraktalternativ med sporing her:
http://www.bring.no/sende/pakker/private-i-norge/pakke-i-postkassen
 
Et par spørsmål før jeg hiver meg i gang med bestillinger:
1. Kjører jeg gjengetape når jeg bruker dette plastgreiene mot metall? Jeg har regulatoren i alternativ 1, og tenker å kjøre dette opplegget, hvis jeg har råd nå i denne omgangen, men er usikker på om jeg må ha gjengetape på regulatoren før jeg skrur på 3/8"-1/4" FFL-delen. Mener jeg har spurt om dette før en gang og, men husker ikke svaret...
2. Kjører jeg gjengetape på på del nr. 3 og 7 i tappelinjeoppsettet? Altså på ballocken og shanken?
3. Jeg bygger en standard keezer, med kranene rett i kragen under lokket. Hvor mange meter 3/16" OD slange bør jeg kjøpe inn pr. tappelinje her? Blir litt forvirra av alle råd og poster og tabeller og greier. Vil ha litt god flow, men ikke for mye skum, selvsagt. Syns farten og skummet jeg får nå, med en helt standard piknik fra Bryggselv (den med overganger fra 3/8" til 3/16" i begge ender) fungerer helt ypperlig, så bør jeg ta sikte på noe ala lengden på denne når jeg setter sammen hele rukkelet?
 
1. Kjører jeg gjengetape når jeg bruker dette plastgreiene mot metall?
Nei
2. Kjører jeg gjengetape på på del nr. 3 og 7 i tappelinjeoppsettet? Altså på ballocken og shanken?
Nei
3. Hvor mange meter 3/16" OD slange bør jeg kjøpe inn pr. tappelinje her?
Ville kjøpt inn 2meter per linje. Test med bare en linje først for å se om dette blir riktig siden det avhenger av ditt utstyr og vanskelig kan beregnes nøyaktig. Alltid dumt å kappe alle linjer for siden å finne ut at dette var feil :)
Nei-svarene på gjengetape er hva jeg gjør, og det er tett. Går helt sikkert med et tynt lag også
 
Takker for bra info. Keezeren mangler nå bare kraner, så er den good to go, så og si. JG-deler begynner å dette ned i postkassen, og alt er bare glede.
Det eneste jeg kunne ønsket meg nå, var en eller annen form for co2-manifold hvor man kan åpne/stenge hver "kanal" - slik som jeg allerede har til de vanlige biltemaslangene. Jeg har ikke lyst på T-kryss på T-kryss på T-kryss i et evig virrvar, men en fin rekke jeg kan montere i påvente av nok cashflow til å kunne rettferdiggjøre 5-6-kanals regulator. Finnes dette, så legger jeg om til JG på gass-siden og.
En annen ting jeg kunne tenkt meg, av rent overfladiske årsaker, er en alternativ farge på slangen (3/16") på co2-siden. Litt enklere å holde et fint system i fryseboksen da. Finnes dette noe sted her i landet? Rød eller blå, eller noe sånn?
 
En annen ting jeg kunne tenkt meg, av rent overfladiske årsaker, er en alternativ farge på slangen (3/16") på co2-siden. Litt enklere å holde et fint system i fryseboksen da. Finnes dette noe sted her i landet? Rød eller blå, eller noe sånn?
Tror humle.se har.
 
Tilbake
Topp