DIY trykkvasker for tappelinje og fat

Espen Green

Norbrygg-medlem
Trykkvasker.jpg Kjøpte denne på Clas Ohlson. Monterte på øl-ut ventil for Corneliusfat som tilfeldigvis har samme gjenger/dimensjon som trykksprøyten. Ved å sette på Ball lock for gass og øl, kan også fatene vaskes. Kan også benyttes for å skape trykkluft til å presse ut væske fra fatene isteden for å sløse med CO2.
 
Helt genialt. Tror vi er mange som benytter den løsningen. Min flaske er fra Jula, og trenger litt gjengetape. Biltema sin stinker, så den kunne ikke brukes.
 
Helt genialt. Tror vi er mange som benytter den løsningen. Min flaske er fra Jula, og trenger litt gjengetape. Biltema sin stinker, så den kunne ikke brukes.
Samme konklusjon kom jeg også til, alt som stinker olje og plastikk holder jeg ut av ølhobbyen.
 
Har biltema sin og den stinker heldigvis ikke. Forskjell på partiene. Anbefaler å lukte på disse uavhengig av om det er clas, jula, biltema eller rusta sine en kjøper før en kjøper de for å utelukke plastikk/olje luktene presskanne
 
Har Biltema si uten at det er problemer og en til jeg ikke i farten husker hvor den ble kjøpt.
Ser st den CO har får dårlig kritikk men det er kanskje på delene som allikevel ikke brukes av oss ølbryggere ?
Noen som vet om Gardena sin passer vårt bruk ?
 
Tilbake
Topp