Kommer nok an på sammensetningen i mesken din fra før av. Jeg sleit med årets Birger Eriksen. 20% rug, 6% mørk skalløs malt, så mesk nr 2 tok evinnelig lang tid å renne av til kok. Her hadde jeg nok hatt god nytte av risskall, men så spørs det da om jeg hadde fått like bra utbytte.
Hvis jeg som på Birger'n treffer temperaturer og kverning er rett og alt sånt, så mellom 75-80%. Hvis det blir trøblete så er det fort ned under 70%, kanskje rundt 60% om man har uflaks.
Jeg er enig i at det kan være lurt å tilsette risskall i runde #2. Har hørt flere som sier at det renner tregere. Et par gode never skall er som regel nok.
Jeg er enig i at det kan være lurt å tilsette risskall i runde #2. Har hørt flere som sier at det renner tregere. Et par gode never skall er som regel nok.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.