Vil gjerne minne om at når vi møtes 26. mai for smaking, så kan en også levere inn flasker/bokser til Flaskekonkurransen vår.
Veldig rart. Jeg meska på det samme, med US-05. Endte på 1.011.Jeg meska på 67C, og nå driver US-05 og pakker sysakene på 1.017Merkelig, var en helt fersk pose på 14 liter, skulle da være greie forhold?
Kan jo være flere feilkilder. Feilkalibrert termometer i bryggeren, ukalibrert hydromter er de 2 tingene jeg ville sjekket.Jeg meska på 67C, og nå driver US-05 og pakker sysakene på 1.017Merkelig, var en helt fersk pose på 14 liter, skulle da være greie forhold?
Bruker en Thermapen som jeg stoler på, og et hydrometer som også er som det skal. Så målingene er i orden. Temperaturen varierer jo selvfølgelig, så kanskje økte den for tidlig?Kan jo være flere feilkilder. Feilkalibrert termometer i bryggeren, ukalibrert hydromter er de 2 tingene jeg ville sjekket.
05 skulle jo være temmelig tolerant overfor temperaturer?Bruker en Thermapen som jeg stoler på, og et hydrometer som også er som det skal. Så målingene er i orden. Temperaturen varierer jo selvfølgelig, så kanskje økte den for tidlig?
Vurderer å prøve litt S-04 for å hjelpe til.
Jeg mente temperatur under mesk. Altså at jeg kanskje egentlig har mesket mesteparten av tiden varmere. Blir gjetting. Har litt skum enda, så krysser fingrene for at jeg kommer et par poeng til ned.05 skulle jo være temmelig tolerant overfor temperaturer?
ah - så klart. Det er en høyst rimelig forklaring, ja. Og i så fall har du jo ikke tapt noe i smak - bare litt alkohol. Og det kan jo diskuteres hvor tragisk det erJeg mente temperatur under mesk. Altså at jeg kanskje egentlig har mesket mesteparten av tiden varmere. Blir gjetting. Har litt skum enda, så krysser fingrene for at jeg kommer et par poeng til ned.
Det kan du si. Det største problemet her er placebo (eller egentlig nocebo)-effekten av et "for søtt øl"ah - så klart. Det er en høyst rimelig forklaring, ja. Og i så fall har du jo ikke tapt noe i smak - bare litt alkohol. Og det kan jo diskuteres hvor tragisk det er.
Ikke si noe til de som leser denne tråden da! Jeg hadde dessuten tenkt til å servere en hel del av dette til megselvNeida, bare du ikke sier noe til dem du serverer det til går det helt bra![]()
Det blir ikke søtt.Det kan du si. Det største problemet her er placebo (eller egentlig nocebo)-effekten av et "for søtt øl"![]()