En bryggeutfordring til deg

Jeg meska på 67C, og nå driver US-05 og pakker sysakene på 1.017 :( Merkelig, var en helt fersk pose på 14 liter, skulle da være greie forhold?

Kan jo være flere feilkilder. Feilkalibrert termometer i bryggeren, ukalibrert hydromter er de 2 tingene jeg ville sjekket.
Bruker en Thermapen som jeg stoler på, og et hydrometer som også er som det skal. Så målingene er i orden. Temperaturen varierer jo selvfølgelig, så kanskje økte den for tidlig?

Vurderer å prøve litt S-04 for å hjelpe til.

Bruker en Thermapen som jeg stoler på, og et hydrometer som også er som det skal. Så målingene er i orden. Temperaturen varierer jo selvfølgelig, så kanskje økte den for tidlig?

Vurderer å prøve litt S-04 for å hjelpe til.
05 skulle jo være temmelig tolerant overfor temperaturer?

Jeg mente temperatur under mesk. Altså at jeg kanskje egentlig har mesket mesteparten av tiden varmere. Blir gjetting. Har litt skum enda, så krysser fingrene for at jeg kommer et par poeng til ned.
ah - så klart. Det er en høyst rimelig forklaring, ja. Og i så fall har du jo ikke tapt noe i smak - bare litt alkohol. Og det kan jo diskuteres hvor tragisk det er;).

ah - så klart. Det er en høyst rimelig forklaring, ja. Og i så fall har du jo ikke tapt noe i smak - bare litt alkohol. Og det kan jo diskuteres hvor tragisk det er;).
Det kan du si. Det største problemet her er placebo (eller egentlig nocebo)-effekten av et "for søtt øl" :)

Tilbake
Topp