Eplecider og ananasjuice. Kjappe spørsmål:-)

Heisann! Håper jeg ikke plasserer denne tråden i helt feil emne!

Har ett par spørsmål angående å lage cider. Tenkte lage en eplecider av epler og ikke ekstrakt,har sett meg ut gjær og alt annet men har som en plan å prøve å tilsette Ananasjuice etter gjæring for smak og sødme. Men siden jeg skal flaske det er jeg ute etter ananasjuice som ikke har gjærbart sukker, men som kun inneholder søtstoff som ikke gjærer.

er det også noen formening om hvilken FG jeg skal sikte meg inn på for å karbonere med sukkersdrops?

takk :)
 
Takk for svar! Men ved bruk av gjærstopper vil jeg vel ikke få muligheten til å karbonere på flasker med sukkerdrops? Er helt ny så beklager om jeg er på bærtur :)
 
Så med andre ord så kan jeg gjære cideren helt ut og ved tapping på flasker bruke ananasjuice (og dens sukkerinnhold) til karbonering og i tillegg bruke f.eks stevia eller sukrin som sødme? Høres det ut som noe som kan gå? :) ser at ananasjuice inneholder ca 10g pr dl . Hvor juice vil dere da anslå er fornuftig å bruke for en batch på 23L fordelt på 0.33 glassflasker :) er 1dl/10g på en liter passe?
 
Tilbake
Topp