Er det noe galt med autospargen min?

Jeg er helt sikker på at det er den som suger inn luft i systemet, men kanskje jeg gjør noe feil. Det er en blichmann.

Det finnes ikke en eneste luftboble i slangen som går inn i den. Delen på innsiden av meskedunken lager surklelyder, og hvis jeg legger utløpsslangen under vann så ser jeg at den spyr ut luftbobler. Løfter jeg slangen litt så blir det stille. Struper jeg slangen litt så står det en stråle ut av delen som er på innsiden av meskedunken, "stempelet/ventilen" på en måte.

Skal den gjøre dette?

Miguel skrev:
Jeg er helt sikker på at det er den som suger inn luft i systemet, men kanskje jeg gjør noe feil. Det er en blichmann.

Det finnes ikke en eneste luftboble i slangen som går inn i den. Delen på innsiden av meskedunken lager surklelyder, og hvis jeg legger utløpsslangen under vann så ser jeg at den spyr ut luftbobler. Løfter jeg slangen litt så blir det stille. Struper jeg slangen litt så står det en stråle ut av delen som er på innsiden av meskedunken, "stempelet/ventilen" på en måte.

Skal den gjøre dette?
Ikke sikker, men min spyler ut vørter på samme måte når den strupes. Men kommer ikke ut luft så vidt jeg kan erindre. Skal studere den nøye i morgen.

Det samme skjedde hos meg. Eg flytta inntaket lengre ned og var kvitt problemet. 
Problemet var nok at fallhøyden på vørteren var for stor slik at det vart eit lite vakuum i ventilen. Ventilen er av enkel type og det er normalt ikkje så farlig om den lekker litt dermed tar den inn luft når den blir utsatt for vakuum.

Når jeg prøver igjen nå med nok vann til at ventilen er halvveis åpen/stengt, så surkler den fortsatt og det pipler luft ut av slangen.

Hvis jeg tvinger ventilen til å stå helt åpen, kommer det ingen luft. Men i en IRL situasjon med ventilen ca halvveis åpen, kommer det luft.

Tilbake
Topp