Er dette "Next generation in tap technology"?

Jeg kan ikke inn og ut på tappekraner.

CMB sier at ene krana deres er the next generation, er det noen med innsikt på slike ting som vil ta en titt?

http://www.cmbschankanlagen.de/en/technology.php
Jeg synes de ser tøffe ut, men herregud så mange løse deler. Heldigvis ser det ut til at supportavdelingen er tilgjengelige på telefonen.[emoji4]
147c5333298bc976d626476dedef19c9.jpg

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Haha! God observasjon! De bruker nok en videreutviklet utgave av Enigma-maskinen der tenker jeg.

Men såvidt jeg har skjønt så er det "ikke noe" som er i kontakt med ølet, som kan få krana til å bli sticky.

Helt klart. Forretningshemmeligheter holdes tett til brystet i Tyskland, i motsetning til det hvite hus nå om dagen.[emoji4]

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Jeg sjekket en del informasjon om disse kranene da de ble lansert, men jeg har ikke testet dem. Tror @katla har noen.

CMBs løsning for forward sealing er en slags mellomting mellom tradisjonelle kraner og amerikanske (++) forward sealing kraner. De har mekanismen i front som tradisjonelle kraner, mens sealing'en er innvendig i ventilhuset som på de amerikanske. I likhet med tradisjonelle kraner har de ventilering, men ventileringen er gjennom festet til håndtaket i steden for fronten av krana. De amerikanske har ikke ventilering.

Hovedproblemene med de tradisjonelle kranene er at de setter seg fast når det er noen dager mellom bruk, og at de krever mye renhold pga. ventileringen. Designet til CMB løser trolig det første problemet, men sånn jeg oppfatter det, krever de like mye renhold pga. ventileringen. Det kan hende at det er enklere å rense 'vent chamber' på CMB-krana enn ventilasjonshullet på tradisjonelle kraner, men kranene må uansett tas av og demonteres. Hvordan den creamer-saken som er innebygd i 'seat' kan renses er litt vanskelig å se.

Hm, det var iallefall konstruktivt. Men ut i fra tegninger/erfaringer er dette noe du ville kjøpt fremfor Perlick/Ventmatic?

Jeg kommer til å oppgradere det ene kjøleskapet mitt til kegerator etterhvert. Og ser etter kraner, det at det stod "next generation" fikk meg til å tro at dette er siste skrik.

Taps på kjøleskapet er jo ganske langt frem i tid, men greit å orientere seg litt fra starten av.

Hybriden er jo ny, og CMB har sikkert et ønske om at det skal bli "next generation". Min konklusjon er at de har såpass store svakheter sammenlignet med de amerikanske at det ikke har vært aktuelt å teste dem, men det har jo vært en vurdering med næringsmessig vinkling. Regner med at det er ganske gode kraner.

Tilbake
Topp