Tomtebrygg: Ingredienser
Sukker, vann, fargestoff(E150c), humleekstrakt, konserveringsmiddel (kaliumsorbat)
Sort humlevann, mao, som man tilsetter sukker, og gjærer. Ikke øl.
Einerøl: øl. Brygget med einerlog.
Vann, sukker, humleekstrakt og brødgjær? Nope, vi snakker ikke om øl her. Det er en væske og inneholder alkohol, men der stopper også likhetene, i min bok.
Vann, sukker, humleekstrakt og brødgjær? Nope, vi snakker ikke om øl her. Det er en væske og inneholder alkohol, men der stopper også likhetene, i min bok.
Her i bygda ble de greiene der kalt Kjerringøl før i tia... fordi kjerringene laga det til jul og påske. Noen av de lokale mener bestemt maltekstrakt fra butikken inngikk i oppskrifta. De gamle her forteller at det ofte var kruttsterkt..
Her i bygda ble de greiene der kalt Kjerringøl før i tia... fordi kjerringene laga det til jul og påske. Noen av de lokale mener bestemt maltekstrakt fra butikken inngikk i oppskrifta. De gamle her forteller at det ofte var kruttsterkt..
Det blir det kalt der jeg vokste opp og, pga lav/ingen alkohol, men det ble bare brygget til jul. Det som ble igjen til påske ble ikke kalt Kjeringøl for å si det sånn...
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.