erfaringer med de 5 m varmekablene fra Korea

Jeg har vurdert og kjøpe en slik. Hvordan er erfaringene deres med denne, etter folk har hatt disse en stund ? Jeg har kjøleskapet stående i en Bod som har en rom temperatur ned mot 0 grader på vinteren. Fester dere bare kablene med tape på bøtta ?
 
Tipp topp tommel opp!  :ilike: Har brukt de i vinter i en kjeller som holder rundt 8 grader. Perfekt til både lager og ale i slike temperaturer, går helt sikkert fint i lavere temperaturer også. Jeg fester med teipbiter rundt bøtta.
 
  :ilike:

Har en surret rundt ett gjæringspann i ett kjøleskapet as we speak. STCen står innstilt på 17 grader og den holder 17 grader perfekt. Snart stått i 14 dager. Kan fint anbefale den.
Eneste er hvis du gjærer i bøtter med forskjellige størrelser så er det greit å tenke på at den på 5m er kjempe fin på 30L spann men veldig lang hvis du gjærer i mindre. jeg har kjøpt en på 5m som jeg bruker på 30L spann og en på 3m som jeg bruker på 15L spann.

 
 
Litt mer info om hvor denne kabelen kjøpes ville være bra for oss som kan tenke oss noe lignende.
 
Jeg har testet 5-meteren på 120 liters gjærfat, fylt ca 80 liter vann.  Tok for sikkerhets skyld et liggeunderlag en runde rundt.
Den står i kaldt uthus hvor det har vært nede i 2 grader om natta, men den greier å holde tempen og synker ikke i det hele tatt.
(Har testet med maks/min temperaturføler i vannet)
 
janvad skrev:
Er ligge underlag en nødvendighet og ha rundt den ?
Det er neppe det med en 30 liter som står inne i et kjøleskap.
Jeg bare tenkte det var lurt da fatet mitt var stort og stod i et kaldt rom.
 
Tilbake
Topp