Erlenmeyerkolbe. Trenger råd.

Aha, overså at du skrev "bryggselvrører". Denne syns jeg var voldsomt dyr. Lagt merke til at du kan kjøpe en "Gjærstarterpakke" som inneholder den magnetrøreren, treliters kolbe, røremagnet, spraymalt, gjærnæring og en halvliters laboratorieflaske for 1639 kr, mens om du kjøper *kun* magnetrøreren så koster den 1699 kr? Det forteller meg at du får veldig mye gratis i gjærstarterpakken, eller at magnetrøreren er sterkt overpriset. Jeg gjetter det siste!

Har en lei følelse av at du har rett der, ja:(. Den er kraftig nok, og har dratt mange startere for meg, uten noe tull. Regner med at kvaliteten er solid, men jeg er veldig misfornøyd med at den produserer så mye varme. Er det et uvanlig problem?
 
Har en lei følelse av at du har rett der, ja:(. Den er kraftig nok, og har dratt mange startere for meg, uten noe tull. Regner med at kvaliteten er solid, men jeg er veldig misfornøyd med at den produserer så mye varme. Er det et uvanlig problem?

Vel, jeg kan ikke tale for eksakt den magnetrøreren, men jeg har tre andre magnetrørere selv hvor ingen av dem utvikler noen merkbar varme. Én billig en fra ebay som er flott til små startere på under 1 liter, en svindyr en jeg fikk gratis da den ble kastet fra labben ved NTNU, (koster over 6000 kr ny!) som funker bra opp til 3 liter, og en hjemmelaget en med 80mm PC-vifte og neodymmagneter som jeg kun tar frem når jeg lager de største starterne og trenger maksimal kraft.
 
Vel, jeg kan ikke tale for eksakt den magnetrøreren, men jeg har tre andre magnetrørere selv hvor ingen av dem utvikler noen merkbar varme. Én billig en fra ebay som er flott til små startere på under 1 liter, en svindyr en jeg fikk gratis da den ble kastet fra labben ved NTNU, (koster over 6000 kr ny!) som funker bra opp til 3 liter, og en hjemmelaget en med 80mm PC-vifte og neodymmagneter som jeg kun tar frem når jeg lager de største starterne og trenger maksimal kraft.

Akkurat, ja.

Min har et tett karosseri. Jeg har vurdert å perforere det. Har det noe for seg?
 
Akkurat, ja.

Min har et tett karosseri. Jeg har vurdert å perforere det. Har det noe for seg?
Mine som har sviktet har sterngt tatt ikke tett karosori, er bare dårlige magnetvifte som blir varme når de må dra gjær rundt etter ett døgn. er ikke varmt inne i boksen bare på viklingene. Etter jeg gikk for en vifte av 24v type så drar den alt, er faktisk redd om den slipper magneten så går den rett ut gjenomm kolben, smeller orndlig når den går av, men da er det tørt til bunnen av kolben og da... så er jo ikke sånn jeg kjører den
 
Tilbake
Topp