Etiketter/Labels Hva brukes?

daje skrev:
Jeg kjøpte en billig papirkutter, rundt hundrelappen, med den går det fort å kutte etiketter fra A4 ark.
Brukte saks første gang, men det tok lang tid med et femtitalls flasker.

Lar det ofte være en ensfarget kant rundt etikettene når jeg printer dem sånn at jeg har noen millimeter margin å gå på med kuttingen.

Brukte samme. Linjal med knivhjul på. LAget også en ganske tykk kant så det var litt å gå på. Tok lett 3 ark i slengen. det var gjort i en fei å kutte 70 etiketter. Men ble jo lei det til slutt også :)

Flasker veldig lite for tiden...
Men når det flaskes brukes korker med forskjellig farge, og sprit-tusj/romertall på toppen.
Etiketter er kun til gave/spesielle events :)

Jeg har frem til nå benyttet slips som jeg har tredd over halsen. Har fungert veldig greit.
Men har nå bestilt etiketter fra blekkskriveren.no etter tips tidligere i tråden så de blir spennende å se om det blir bra  ;)

Jeg liker hele prosessen med å flaske ølet mitt, selv om det er litt kjedelig å vaske. Jeg synes det blir så profft  :D Deilig å sitte å kose seg med et hjemmebrygg og tappe, korke og lage etiketter.

Elling skrev:
Den likte jeg veldig godt. Kan du legge ut mal, så vi andre kan ha glede av den?

Elling

Den er ikke akkurat avansert, men den funker for meg. Logo/bryggerinavn må naturlig nok tilpasses til hver enkelt bryggeri.
Det ene laget slås av når man skal lagre det som jpg for opplasting i nortea sin programvare som ligger på nettsidene til dem.
Den er ikke midtstilt på alt rett og slett på grunn av at hver enkelt printer er forskjellig og teksten bruker sjeldent å treffe sentrert på etiketten ved print.

Vedlegg

• #XX Navn.psd
    143,5 KB · Sett: 1.074
Jeg bruker sprittusj på kapselen. Batchnummeret, enkelt og greit. Så har jeg såklart en liste med batchnummer ->oppskrift.
Etiketter skriver jeg kun ut til spesielle anledninger, eller gaver.

bruker laserskriver og papir. limer med vanlig lim fra Ark bokhandel- sitter bra og lett å få av igjen.
Tar jo litt tid selvfølgelig. Har lekt med tanken om å bare bruke en Dymo labeler el.l. men når etikettene er på plass ser det jo ganske bra ut :biersmile:

Bruker Photoshop med innlagt standard størrelse på label/etikett. Kjører med nøgne ø størrelse.
Laserprinter og vanlig papir.
Melk til å lime på.
Har til nå brukt saks, men må vurdere bedre metoder for å kutte etiketter.

Geir H skrev:
Bruker Photoshop med innlagt standard størrelse på label/etikett. Kjører med nøgne ø størrelse.

Hvordan er vannfastheten på etikettene med laser? Og. Har du psd-fil du vil dele med deg med malen? :) så slipper jeg lage den selv :D

Er det noen som har tips til et enket program for en som ikke er så dreven i Photoshop?
Kanskje med maler etc.

VBentestuen skrev:
Beerlabeliser.com
Dæven den var fin!  Takker  :skitbra:
Spanderte 30 kroner for premium like godt med en gang..

Vedlegg

• BeerLabel-APA.jpg
    BeerLabel-APA.jpg
    503,1 KB · Sett: 985
MortenBo skrev:
Geir H skrev:

Hvordan er vannfastheten på etikettene med laser? Og. Har du psd-fil du vil dele med deg med malen? :) så slipper jeg lage den selv :D

Vannfastheten er veldig bra. Klarte å søle litt ekstra med melka under liming uten at det påvirket etikettene.Har ikke noen ferdig mal dessverre. Legger kun inn målene på etikettene i PS når jeg skal lage nye.
Legger ved 2 eksempler på hvordan etikettene mine kan se ut.

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    75 KB · Sett: 934
  • image.jpg
    image.jpg
    57,7 KB · Sett: 913
Tilbake
Topp