etiketter!

Hei! Ser det er noen her som fester etiketter med melk? Kan noen fortelle ennybegynner hvordan dette gjøres?
Kan man bare printe ut, klippe til og feste med melk??
 
Hei! Ser det er noen her som fester etiketter med melk? Kan noen fortelle ennybegynner hvordan dette gjøres?
Kan man bare printe ut, klippe til og feste med melk??
Skal være ganske enkelt å bruke melk og fungerer bra så vidt jeg forstår. Det store minuset er at det nok krever laserprinter. Etiketter printet på blekk vil nok raskt renne.
 
+1
Flere fordeler med limstift. Jeg drar en linje med lim på hver side av etiketten, og ingenting midt på eller øverst. De 'tørker' hurtig, men kan allikevel justeres dersom de havner litt på snei. De tåler høyere fuktighet enn melk, men tåler ikke kjøling i badebalje med isvann. Mindre søl - men dette kan jo skyldes min egen teknikk... Du kan (som med melk) bruker standard papir - jeg bruker 80m gr. papir. Du kan bruke spesialpapir dersom du ønsker det, noe du ikke kan med Staples limark.
Jeg bruker Photoshop når jeg langer etiketter, men mange bruker Word ol. Det viktigste er at du finner det som fungerer for deg både mht 'klister' og med 'designverktøy'. Gjør det enkelt for deg selv :)
 
+1
Flere fordeler med limstift. Jeg drar en linje med lim på hver side av etiketten, og ingenting midt på eller øverst. De 'tørker' hurtig, men kan allikevel justeres dersom de havner litt på snei. De tåler høyere fuktighet enn melk, men tåler ikke kjøling i badebalje med isvann. Mindre søl - men dette kan jo skyldes min egen teknikk... Du kan (som med melk) bruker standard papir - jeg bruker 80m gr. papir. Du kan bruke spesialpapir dersom du ønsker det, noe du ikke kan med Staples limark.
Jeg bruker Photoshop når jeg langer etiketter, men mange bruker Word ol. Det viktigste er at du finner det som fungerer for deg både mht 'klister' og med 'designverktøy'. Gjør det enkelt for deg selv :)
Ja, bevares; kjerringa som er grafiker i bryggeriet og hun driver på med mspaint...
 
Blekkskriver er ikke egnet til 'finprint', så du bør skrive på laser. Jeg har fått spesialdesignet en etikettmal som jeg bytter bilde og tekst på, skriver ut, 8 etiketter pr ark, kutter 4 ark i slengen på papirkutter. Legger etikettene med baksiden opp på en plate, ca 6 om gangen, sprayer med melk og klasker på flaskene. Går relativt kjapt, og blåser i om en og annen ikke sitter helt 'perfekt'
 

Vedlegg

  • flasker.jpg
    flasker.jpg
    84,2 KB · Sett: 193
Tilbake
Topp