To nye etiketter... :)

Man ramler ut av senga kl 7 lørdagsmorraen for å se på at ungene sitter og ser på barnetv...da er det etikett-bryggetid.

OG når man er ferdige oppdager man at ungene har spist seg mett på tørr spagetti og crusli i gjesteromsenga. Jaja, mat må dem vel ha... :)
 

Vedlegg

  • ipa.jpg
    ipa.jpg
    104,2 KB · Sett: 9.165
  • springcleaningale.jpg
    springcleaningale.jpg
    80,9 KB · Sett: 9.031
JonP: hehe - hvem vet! Denne ble laget nå i kveld, mens jeg satt og fikk ungene til å sove til Mummidalen-fortelling fra laptoppen...søkte etter noe som rimte på porter og fant Trench Mortar...og da var veien kort til illustrasjonen. :)

Ellers pleier jeg skylde det meste på streng oppvekst, mangel på kreativt uttak på jobb og en nokså rar fantasi.
 
liker denne :yes:

jeg har aldri sett et IBU-tal på kommersjelle etiketter.. hvorfor her? alk. vol. er rimmelig nøyaktig å beregne for oss hjemmebryggere men IBU ikke i det hele tatt i følge boka `How to brew`. Det er veldig mange faktorer som kan gi tilsammen en veldig stor avvik (f.e. +\- 10 IBU).

men jegsynes at dine etiketter er tøffe  :skitbra:
 
Har fulgt litt med på dette, og det som skjer på FB - underholdende!

Om etikettene ikke klarer å lure folk til at ølet smaker så kommer de sikkert til å bli lurt til å smake på det...

Huub! Eksempelvis Nøgne-Ø har hatt for (u)vane å sette på IBU på en del av sine øl. Har vært veldig beleilig ved kloning.
 
Huub: nei du kan så si. Men det er et tall som ramler ut når jegpønsjer inn mine verdier i bryggeprogrammet, og det gir jo en pekepinn, virker det som. Og så ser det litt artig ut.
Jonp: porteren og freaky ipa blir veldig bra faktisk...
 
Hei Frode!
Etikkettene blir bare tøffere og tøffere. Hadde kjøpt alle disse hvis jeg fant dem på polet (men jeg kjøper jo alt jeg finner).
Liker at det er mye info på etikkettene! Det gjør det enda mer moro å smake på godsakene!
Når blir det en smaksprøve?

Kjellerbryggeriet :)
 
Mr. Lindbach! Takk! :) Nå må jeg snart få summa meg til å sende en ladning østover for utveksling... :)

Har nå printa ut endel av denne siste etiketten og limt på ei hel kasse med 0.33 flasker av Trench Mortar Porteren - det er jo som man nesten blir litt stolt.
 
Odland: På fethetstoppen ligger nok dine etiketter. :)

Her er denne morgenens konstruksjon - nå får det holde for en stund!

Denne har jeg bare samla sammen oppskrifta på - skal brygges når askeflystansen har ordnet seg og malten min kommer seg nordover...
 

Vedlegg

  • tea.jpg
    tea.jpg
    67,9 KB · Sett: 3.358
Tøft at flere begynne å lage egne etiketter.  Likte særlig godt den siste (tea time) Selv må jeg innrømme at jeg synes det er mer moro å lage dem enn å klippe og lime dem på ørtåfjørti flasker.  Så om noen har en genial og arbeidsbesparende idè så......

Her er noen av mine: (noen har vært posta før på naboforumet)
 

Vedlegg

  • HøstBock.jpg
    HøstBock.jpg
    296,8 KB · Sett: 3.561
  • Helledussen2.jpg
    Helledussen2.jpg
    267,6 KB · Sett: 3.536
  • havrestaut ny.jpg
    havrestaut ny.jpg
    236,3 KB · Sett: 3.554
  • Fatøl Morgana.jpg
    Fatøl Morgana.jpg
    234,7 KB · Sett: 3.571
  • Ein gard STOR.jpg
    Ein gard STOR.jpg
    103,4 KB · Sett: 3.554
  • Bohempils.jpg
    Bohempils.jpg
    272,6 KB · Sett: 3.576
  • blonde.jpg
    blonde.jpg
    276,5 KB · Sett: 3.640
og noen til ......
 

Vedlegg

  • Røde stjerne stor.jpg
    Røde stjerne stor.jpg
    370,1 KB · Sett: 3.091
  • Nilsens Pale.jpg
    Nilsens Pale.jpg
    278,7 KB · Sett: 3.101
  • mørk juleøl.jpg
    mørk juleøl.jpg
    205,5 KB · Sett: 3.051
  • Kvirre Wit.jpg
    Kvirre Wit.jpg
    307,2 KB · Sett: 3.090
  • Krisepils2.jpg
    Krisepils2.jpg
    333,7 KB · Sett: 3.135
  • Kill Kenny STOR.jpg
    Kill Kenny STOR.jpg
    250 KB · Sett: 3.130
  • Keltisk2.jpg
    Keltisk2.jpg
    268,9 KB · Sett: 3.135
og (puiih) de siste for denne gangen.....
 

Vedlegg

  • Saison.jpg
    Saison.jpg
    224,6 KB · Sett: 2.846
  • Sommerøl 2.jpg
    Sommerøl 2.jpg
    186,4 KB · Sett: 2.872
  • Sommerøl ny stor.jpg
    Sommerøl ny stor.jpg
    290 KB · Sett: 2.888
  • vinterøl.jpg
    vinterøl.jpg
    247,3 KB · Sett: 2.821
  • morgendugg STOR.jpg
    morgendugg STOR.jpg
    273,6 KB · Sett: 2.892
Tilbake
Topp