Masse kule etiketter her! Vi får vel tenke på å gjøre noe mer ut av etikettkonkurransen også fremover. :yes:
Trygve skrev:
Tøft at flere begynne å lage egne etiketter. Likte særlig godt den siste (tea time) Selv må jeg innrømme at jeg synes det er mer moro å lage dem enn å klippe og lime dem på ørtåfjørti flasker. Så om noen har en genial og arbeidsbesparende idè så......
Det er mye jobb ja, som fort blir litt kjedelig. Men noen ting kan man gjøre for å lette litt på jobben. F eks så kan man gjøre etikettene litt større (med en mørk, flaskefarget kant) enn det som vises på dem slik at man har litt slingringsmonn ved klipping. Og når det gjelder klipping, så bruker jeg kniv, metallinjal og en kutteplate under. Slikt selger de vel i hobbybutikker. Da går det fort og blir kantene rette og fine.
Selve limingen går også fort med melk på et tallerken eller en svamp. Det blir som oftest bra, og etikettene er lette å fjerne når flaskene skal brukes om igjen.
Forøvrig er dette en jobb som man gjerne må engasjere andre for å gjøre. Er det ikke slik at når man presenterer hjemmebrygget øl til noen som ikke er kjent med fenomenet at de som oftest blir mest betatt av at du har greid å få ølet ned i en ordentlig ølflaske med kork på, og fin etikett? Vel, det får de gjerne være med på å få til. ;D