To nye etiketter... :)

Ble spurt av svogeren om å lage monogram og etiketter til hans noe ambisiøse prosjekt - å brygge seks sorter til sitt eget bryllup. Alt gikk meget vel, og her kan noen av etikettene beskues i all sin prakt på festbordene:

IPA, wit og havrestout:
i6xOh.jpg


Belgisk blond og cider:
7tFrB.jpg


Wit og havrestout igjen:
MbSK4.jpg
 
Har laget en etikett til brygg nr 1

Etiketten er no klar, så får en se hvordan brygget blir
 

Vedlegg

  • Pin_up_02 copy.jpg
    561,7 KB · Sett: 2.432
Er i gang med min første etikett nå, har masse photoshop erfaring, men det er bare så 90's! Nå blir det illustrator og vector grafikk, det blir et helvete! deler her når jeg har noe ferdig...
 
Gjorde en øl som vi skal bruke til å bestikke utviklere til å fikse pet buggene våre, og måtte kreere en etikett som passet. Myggen er malt i Photoshop, resten fikset i Illustrator.

zAdCj.png
 
lagde min første etikett her om dagen.
googlet litt først og lot meg inspirere; tanken var at resultatet skulle bli en "rotete" versjon av den tradisjonelle etikett-looken.
laget i svart hvitt for å spare blekk  ;D

ipalabel.jpg
 
bjarnetv skrev:
lagde min første etikett her om dagen.
googlet litt først og lot meg inspirere; tanken var at resultatet skulle bli en "rotete" versjon av den tradisjonelle etikett-looken.
laget i svart hvitt for å spare blekk  ;D

ipalabel.jpg

Drageset? Du har ikke tilfeldigvis en Bent i familien?
 
Etter altfor mye arbeid er endelig 60 liter hjemmebrygg, fordelt på 4 typer, klar for mitt eget bryllup neste måned.  :ilike:

Etikettene er kanskje ikke like stilige som noen av de andre som er presentert her, men alle må jo begynne et sted. Et par av ølene kan ha "hint av våt hund"...  ;D


Humlesnurr India Pale Ale
Lilly's American Pale Ale
Svart Gull Havrestout
Mia's Premium Bitter
 

Vedlegg

  • IMG_2114.JPG
    66,8 KB · Sett: 1.673
  • IMG_2116.JPG
    66,9 KB · Sett: 1.634
  • IMG_2117.JPG
    66,6 KB · Sett: 1.621
  • IMG_2119.JPG
    71,9 KB · Sett: 1.628
Her er noen av de jeg har laget:

Denne lagde jeg i dag. Har en batch med Canadian Blonde som skal serveres på seilbåten til sommeren:

sailorsbeer.jpg



Brukes noen ganger på flaskehalsen på Panzer Bier:
Darkalelogo.jpg



Denne bruker jeg på det ølet jeg brygger med kildevann fra en hellig olavskilde som er i nærheten her:
Stolavslsized.jpg



Denne lagde jeg til Oktoberfesten hjemme hos meg i fjor. Er medlem av en klubb som heter Gjøvik og Omegn Airsoft. Vi arrangerer oktoberfest hver år oss i mellom :)
goabeer.jpg



Panzer Bier, er navnet på en egen oppskrift jeg har brygget siden 2005. Det er en dark Ale og har blitt mitt varemerke ;)
PanzerBieretikett2_.jpg



En annen utgave av etiketten til panzer Bier:
PanzerBieretikett.jpg



Denne bruker jeg som avatar på div brygg-forum. Men også ofte på flaskehalsen.
mixmasteravarbryggforum.jpg
 
Utrolig mye bra etiketter her. Etter min mening er etikettene kronen på et godt verk, og noe av det morsomste med bryggeprosessen. Sirkelen blir på en måte sluttet når man setter en ny etikett på en en flaske med nytt øl!

Vi har selv utviklet oss fra å bruke paint til å gå over til labeley.com og beerlabelizer.com, som jeg synes er gode programmer. Men må vel gå til anskaffelse av Photoshop for å lage noen virkelig originale etiketter,

Her er et utvalg av etiketter på ferdige, og planlagte brygg fra vårt kjøkkenbryggeri:
 

Vedlegg

  • Junglequeen porter.png
    186,8 KB · Sett: 1.491
  • king of apes IPA.png
    175,1 KB · Sett: 1.515
  • colonial wit.jpg
    colonial wit.jpg
    68 KB · Sett: 1.454
  • pygme.jpg
    pygme.jpg
    59,6 KB · Sett: 1.455
  • oubangi2.jpg
    oubangi2.jpg
    58,9 KB · Sett: 1.464
  • oubangi1.jpg
    oubangi1.jpg
    58,5 KB · Sett: 1.455
Etter 15 etikettløse brygg har jeg sett meg drita lei på å ikke vite hva som er i flaska dersom jeg tar med meg noen på tur. Er mildt sagt litt rusten på bildebehandling og har bantes litt allerede. Men det skal bli godt å få lapper på flaskene!

Kona heter Lana og ble så lykkelig da hun fikk egen øl.
 

Vedlegg

  • Pale A-Lana.jpg
    Pale A-Lana.jpg
    63,9 KB · Sett: 1.675
  • smashed blonde copy.jpg
    smashed blonde copy.jpg
    869,1 KB · Sett: 1.700
  • King's Tossing.jpg
    King's Tossing.jpg
    601,6 KB · Sett: 1.676
Har (for øyeblikket) sluttet med flasker, men lager lapper til fatene mine. Ikke allverden, men litt informative om ikke annet :p
 

Vedlegg

  • cda.png
    152,5 KB · Sett: 1.748
  • porter.png
    151,7 KB · Sett: 1.690
  • pumpkinporter.png
    145,7 KB · Sett: 1.679
Her er et par av mine. Må si jeg ikke helt ble hekta på fat, fortsetter nok med flasker i all hovedsak
 

Vedlegg

  • bilde (484 x 648).jpg
    bilde (484 x 648).jpg
    66 KB · Sett: 1.584
Her er et bilde jeg tok av en av mine ølsorter ved et tjern oppi lia her. Det tjernet heter "Veltmannstjernet". Sagnet skal ha det til at det var en kar ved navn Veltmann som hadde drept noen (har ikke fått rede på årstallet). Som straff ble han dømt til å druknes i det tjernet. Derav ble tjernet navngitt etter han.
Det måtte være et perfekt sted å lage et lite "reklamebilde" for et av mine navngitte øltyper: De Dødes Tjern.

ddestjernadtn.jpg

Dette er en mørk ale. Med en farge som kan minne om mørkt myrvann.
 
Tilbake
Topp