To nye etiketter... :)

Et par kommersielle etiketter jeg liker veldig godt:
 

Vedlegg

  • hefe.jpg
    hefe.jpg
    1,3 MB · Sett: 2.722
  • GB%20Blonde.jpg
    GB%20Blonde.jpg
    182,5 KB · Sett: 2.651
Masse kule etiketter her! Vi får vel tenke på å gjøre noe mer ut av etikettkonkurransen også fremover.  :yes:

Trygve skrev:
Tøft at flere begynne å lage egne etiketter.  Likte særlig godt den siste (tea time) Selv må jeg innrømme at jeg synes det er mer moro å lage dem enn å klippe og lime dem på ørtåfjørti flasker.  Så om noen har en genial og arbeidsbesparende idè så......

Det er mye jobb ja, som fort blir litt kjedelig. Men noen ting kan man gjøre for å lette litt på jobben. F eks så kan man gjøre etikettene litt større (med en mørk, flaskefarget kant) enn det som vises på dem slik at man har litt slingringsmonn ved klipping. Og når det gjelder klipping, så bruker jeg kniv, metallinjal og en kutteplate under. Slikt selger de vel i hobbybutikker. Da går det fort og blir kantene rette og fine.

Selve limingen går også fort med melk på et tallerken eller en svamp. Det blir som oftest bra, og etikettene er lette å fjerne når flaskene skal brukes om igjen.

Forøvrig er dette en jobb som man gjerne må engasjere andre for å gjøre. Er det ikke slik at når man presenterer hjemmebrygget øl til noen som ikke er kjent med fenomenet at de som oftest blir mest betatt av at du har greid å få ølet ned i en ordentlig ølflaske med kork på, og fin etikett? Vel, det får de gjerne være med på å få til. ;D
 
Trygve: fyttigrisen, det var ei imponerende rekke. Masse artig grafikk - men aller artigst var jo "best før" og "passer til" feltene. Veldig artig! :)
 
Noen etiketter vi har laget:
 

Vedlegg

  • Wit brud v6.pdf
    809,1 KB · Sett: 777
  • Imperial stout.pdf
    186,2 KB · Sett: 487
  • am pale ale utkast.pdf
    249 KB · Sett: 549
Jeg har skaffet meg ovale skjold til mine fem tappekraner og avtagbare klistrelapper (seks pr ark i letter-format). De samme etikettene skal også kunne settes på flasker. Jeg tenkte jeg skulle bruke Microsoft Publisher til å utforme selve etikettene, men jeg har ikke fått dette programmet til å samspille med etikettformatet. Det går greit å definere selve arket og størrelsen på de seks etikettene, men problemet er at Publisher tror at etiketter bare kan utformes med liggende etikettformat, og ikke stående, slik jeg har montert mine ovale skjold på kranene. Samme hvordan jeg definerer utskriftformatet som landskap eller portrett, så får jeg ikke utformet etikettene stående. I så fall må jeg sette skjermen min på høykant! er det noen som har en løsning i Publisher, eller eventuelt kan anbefale et annet program som ikke koster fletta?
 
Slenger meg på her med et par-tre (muligens) utradisjonelle etiketter (glem teksten den er mest klipp og lim)
 

Vedlegg

  • Not-so-blond.jpg
    Not-so-blond.jpg
    62,8 KB · Sett: 2.544
  • Uncle-IPA.jpg
    Uncle-IPA.jpg
    100,9 KB · Sett: 2.594
  • Julemannen-Jolle.jpg
    Julemannen-Jolle.jpg
    109,3 KB · Sett: 2.557
  • Never-mind-the-barley-FLAT.jpg
    Never-mind-the-barley-FLAT.jpg
    56,8 KB · Sett: 2.548
  • Okken-bomm-ipa3.jpg
    Okken-bomm-ipa3.jpg
    87,2 KB · Sett: 2.556
Her er min favoritt:



lagunitas-money.jpg
 
Hvilket program bruker dere egentlig til å lage disse etikettene?? dette er jo bare helt kanon  :skitbra:
Absolutt noe Lomma nanobryggeri burde hatt på plass  ;) :)
 
Jeg bruker Photoshop, i hovedsak fordi det er dette programmet jeg kan best. Et program som "Gimp" er like godt og dette er i motsettning til Photoshop gratis  :) kan lastes ned på http://www.gimp.org
 
for å dra liv i denne igjen...
fant mayflower brewery ved surfing i dag, må si at etikettene deres falt i god jord her ihvertfall...
Enkle men stilrene etiketter synes jeg.
 

Vedlegg

  • mayflower-labels.jpg
    72,9 KB · Sett: 2.423
Kom på at etiketten kan brukes til noe nyttig i disse datatider også :)
 

Vedlegg

  • etikett.png
    1 KB · Sett: 2.298
Prøver meg jeg også på en etikett, dette er for min første Brygg.
 

Vedlegg

  • #001-juleøl.jpeg
    #001-juleøl.jpeg
    103,4 KB · Sett: 1.949
Tilbake
Topp