Ettergjæring stout

Satte en stout nå for 3,5 ulle siden. Stod til gjæring i ca 18 dager i gjæringskar , første 2 dager ca 23grader, neste 16 dager temmelig jevnt 20 grader. Flasket dette forrige lørdag,tilsatte 1 karboneringsdrops pr 0,33 for og ha litt kullsyre i stouten(synes stout med kullsyre kan være bra)men ville igår bare ta en sniktest for og se om smak var som den skulle. Smaken var bra, men ølen var temmelig "død" i forhold til kullsyre. Hadde trodd at en viss antydnig til kullsyre skulle det være selvom dette er tidlig og teste ølen. Har ikke laget stout før, trenger den da en go del mer tid før kullsyre kommer? Lagt ved bilde av øletiketten på flaske, blei bra synes jeg
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    163,4 KB · Sett: 34
Ja, kun en uke. Men som jeg skrev vet jeg det er for tidlig, ville hovedsaklig bare teste smakenKun lagd noen batcher med div lager tidligere. Har jeg da testet smak før tiden, har kullsyre vært på plass.
 
Ja, kun en uke. Men som jeg skrev vet jeg det er for tidlig, ville hovedsaklig bare teste smakenKun lagd noen batcher med div lager tidligere. Har jeg da testet smak før tiden, har kullsyre vært på plass.[/QUODen st
Ja, kun en uke. Men som jeg skrev vet jeg det er for tidlig, ville hovedsaklig bare teste smakenKun lagd noen batcher med div lager tidligere. Har jeg da testet smak før tiden, har kullsyre vært på plass.
Om den står i god romtemperatur er d tålmodighet som gjelder.
 
Takker. trodde det skulle vært antydning til kullsyre nå, men skjønner nå at det ikke er tilfelle Første runde stout, smakte bra, blir nok en ny runde på nyåret igjen
 
Tilbake
Topp