Europris ølbryggmaskin

Vil tro at utfordring med disse er å vite hvilken gen. elektronikken er. Tidligere versjoner hadde inn/utslag på temp. på 5 grader. det er ikke akkurat bra. Ville heller funnet en brukt maskin om så er tilfelle.

Er vel egentlig en Bratberger-"kopi". (Gudene vet hva som egentlig er originalt ....)
 
Er ikkje denne ganske lik den som netthandelen fører ?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Ser mistenkelig lik den jeg kjøpte på Netthandelen, ja.
Fungerer greit som en rimelig inngang til brygginng. Sliter litt med at termostaten og termometeret ikke er helt til å stole på. Men er stort sett tilstede under hele brygginga og bruker eksternt termometer og kjører manuelt.
Så hvis du vil gå for den ville jeg lagt inn bud på Netthandelen, kan gjøre et kupp hvis du ikke har det travelt.
Ser for øvrig noen optimistiske sjeler på Finn forsøker å selge de for 2500 - 3000 kroner :p
Jeg vurderer å etter hvert oppgradere til større og bedre brygger :cool::)
 
Ser mistenkelig lik den jeg kjøpte på Netthandelen, ja.
Fungerer greit som en rimelig inngang til brygginng. Sliter litt med at termostaten og termometeret ikke er helt til å stole på. Men er stort sett tilstede under hele brygginga og bruker eksternt termometer og kjører manuelt.
Så hvis du vil gå for den ville jeg lagt inn bud på Netthandelen, kan gjøre et kupp hvis du ikke har det travelt.
Ser for øvrig noen optimistiske sjeler på Finn forsøker å selge de for 2500 - 3000 kroner :p
Jeg vurderer å etter hvert oppgradere til større og bedre brygger :cool::)

Er då ganske behagelig å handle på Europris, tenke då det er ein fysisk butikk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei,
Vurderer å invitere i en liten maskin for brygging. Ser at europris har tilbud på denne maskina:
https://www.europris.no/olbryggemaskin-30-l-2500-w-ubrew-179292.html

Noen som vet om dette kan være en grei maskin for nybegynneren?
Om du er helt fersk og vil prøve deg på brygging så er det en helt ok maskin, tempsteg går i 5 grader og temp sensor sitter 2 cm fra varmeelementet så den kan vøre litt off kan du si. Men, kjøper du en sånn, får deg litt erfaring med brygging så er det svært enkelt å bygge ny elektronikk med Pid, pt100 tempsensor og SSR. da har du en maskin som fungerer supert til 3-4000 kr alt etter hva du vil ha av elektronikk, brytere, pumpe og duppeditter.
 
Mulig jeg fornærmer noen, men jeg vil ikke kjøpt en slik.
Kjøpt noe brukt, som allerede er feilsøkt og oppgradert. Bruker du samme sum, får du trolig 2000,- i bøtter, utstyr og slanger med på kjøpet dersom du kjøper av noen som har funnet ut at dette ikke er for dem. Pengene ligger i alle de små (umerkelige) utgiftene...
Jeg startet sist sommer med oppbygging av mitt hytte-bryggeri. Jeg ønsket denne gang å starte med et low-tech bryggeri, som alltids kan utvides dersom beovet endrer seg. Etter brygging hos en kompis som brukte kjøle- (varme) box til noen få 100-lapper ble jeg overbevist om at 'ingen' nybegynnere klarer og holde mesketemperaturen i 60 minutter innenform 1 grad C. DET er mulig med en kjølebox. Du trenger en varmeplate, en billig gryte til å koke, og en kjølebox for mesking. Bruk BIAB metoden. Dropp skylling og sirkulering frem til du kommer til brygg #10. Gjør det enkelt for deg selv :)
Mange (nybegynnere) slutter å brygge etter noen få brygg, og jeg er redd grunnen er at de ikke synes innsatsen står i forhold til gleden. Start derfor med noe enkelt for å beholde gleden. Du vil uansett bruke mer penger enn hva du først hadde planlegt dersom dette er noe du ønsker å fortsette med. Spør hvem som helt på forumet om de brygger for å spare penger :)
Lykke til :)
ps: slå opp følgende brygge-forkortelse RDWHAHB fra Charlie Papazian. Det er trolig det beste rådet jeg kan gi deg..
 
Vet ikke hva slags mengde du tenker å brygge men ‘det sies’ at mesking ikke er det mest viktige. Hvis du heller legger det du tenkte legge på bryggeren i gjæringsdelen av bryggingen. Temp. styrt kjøleskap mm. Får du nok et mer konstant sluttprodukt.

Gjør hva du vil men jeg bruker en kjele som jeg isolerer med liggunderlag og ulltepper. Taper seg 2C på 1t. Totalpris 800kr og det funker topp!
 
Tilbake
Topp