Falsk bunn

Jeg holder på å lage meg en falsk bunn til meskekaret mitt, og har planer om å kutte spor på 1mm med vinkelsliperen.
Noen som har en formening om hvor mange, lange og hvor tette spor jeg bør kutte?

Selvsagt kan det ikke være for lite, men det bør vel ikke være for stor samlet åpning heller. Er det ikke letter at det tetter seg hvis det renner ut for fort?

Jeg bruker forresten HERMS.

Noen innspill?
 
Noen som har en formening om dette er nok "hull" i min falske bunn? Det er en varmtvannsbereder som jeg skal bruke som silkar/falsk bunn. Den har en diameter på 46 cm. Hullet i midten skal selvfølgelig tettes. De få andre hullene er 2,5 mm og sporene er kuttet med 1mm kutteskive.

Noen?
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    541,4 KB · Sett: 500
Mr.Baggins skrev:
Noen andre som er enig / uenig?

Det er nok ikke så mye å være enig/uenig i. For det kommer ann på hvordan du skal bruke meskekaret.  Skal du resirkulere underveis?, bruke pumpe?, tappe stille og rolig av rett i kokekar, med minimal skylling?...osv..
Det er sikkert nok for å få en flyt gjennom karet, men 1 mm spor tetter seg lettere enn litt større slisser, men du trenger ikke flere/større hvis ikke du skal bruke en pumpe med stor flow.. Så det koker ned til..: Du må prøve evt tilpasse det til ditt bruk, men du har et godt utgangspunkt.
 
Som det står øverst og i første innlegg, så er dette i et herms oppsett, og da er det jo kontinuerlig sirkulasjon med pumpe.

Det var i grunn derfor jeg tok med det var et herms oppsett :)

Men takk for innspill  :skitbra:
 
Mr.Baggins skrev:
Noen som har en formening om dette er nok "hull" i min falske bunn? Det er en varmtvannsbereder som jeg skal bruke som silkar/falsk bunn. Den har en diameter på 46 cm. Hullet i midten skal selvfølgelig tettes. De få andre hullene er 2,5 mm og sporene er kuttet med 1mm kutteskive.

Noen?

Vi har gjort på akkurat samme måte, og den funker fint! Aldri "stuck'a" under sirkulasjon.
 
Noen som har en formening om dette er nok "hull" i min falske bunn? Det er en varmtvannsbereder som jeg skal bruke som silkar/falsk bunn. Den har en diameter på 46 cm. Hullet i midten skal selvfølgelig tettes. De få andre hullene er 2,5 mm og sporene er kuttet med 1mm kutteskive.

Noen?

Vurderer å lage en tilsvarende. Hvordan har erfaringen din med den vært?
 
Noen som har en formening om dette er nok "hull" i min falske bunn? Det er en varmtvannsbereder som jeg skal bruke som silkar/falsk bunn. Den har en diameter på 46 cm. Hullet i midten skal selvfølgelig tettes. De få andre hullene er 2,5 mm og sporene er kuttet med 1mm kutteskive.

Noen?

Vurderer å lage en tilsvarende. Hvordan har erfaringen din med den vært?
 
Tilbake
Topp