Første gang jeg brukte den funket det fint, men etterpå kommer det alltid inn falsk luft slik at vørteren blir unødig blandet med mer oksygen.
Noen tips?
Tja, selv om karbondioksid kan sikkert frigjøres når man begynner å flytte på ølet.
Jeg har hatt samme problemet med autoheverten selv, og vi er garantert ikke de eneste. Etter en viss tid begynner de å lekke luft rundt gummiforingen som sitter på pumpedelen. Regner med det bare er en kombinasjon av gammel hard gummi og slitt plastrør som den skal tette mot. Har sjekket at det faktisk kom inn luft der med å helle litt starsan ned i det ytterste røret mens heverten var igang, og det kon seg forbi pakningen også..
Har ingen gode tips desverre. Har gått over til å bruke silikonslange som god gammel manuell hevert istedet... (tips om ikke for lang racking cane i rustfritt tas imot med takk )
Jeg gjør det omtrent som dette (med starsan, men ser ut som om det er det han bruker i videoen og selv om han sier det er vann):
... bortsett fra at jeg ikke har skaffet meg noe 'racking cane' (kan bruke den innerste delen på autoheverten seff, men hadde vært kjekt med en rustfri!), så bare stapper den ene enden av silikonslangen i vørteren, og er litt forsiktig med hvor mye starsan som er i den enden av slangen. Pleier å dumpe startsanen i et annet kar før jeg klyper igjen slangen igjen og flytter den til fatet eller hvor en vørteren skal.
Har brukt autoheverten min i 2 år(ca 25 brygg) uten problem. Har altid latt hever og annet utstyr ligget i starsan når det ikke er i bruk,kanskje det har helpet på slik at gummien på heverten ikke tørker ut og sprikker. Heverten er kjøpt hos Brygg Selv.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.