FastRack og Ægir / Erdinger flasker?

Hei.

Noen som har fastrack flaskeholder som vet om det er plass nok til 24 ægir / erdinger flasker eller lignende på disse da diameteren bare er 3 mm større enn standard 0.33?

Lurer litt på å skaffe meg ett start kitt men poenget forsvinner litt hvis jeg ikke får utnyttet de skikkelig da jeg helst ikke bruker vanlig 0,33.

Utenom det så må jeg si at systemet virker veldig smart da jeg brygger 24- 25 liter om gangen.

Prisen er heller ikke avskrekkende.

Edit:

Ser at jeg var litt kjapp i avtrekkeren her. Man får plass til 24 nøgne ø flasker (som er en mm større enn Ægir) men det så ikke optimalt ut. Hadde håpet å bruke dem til lagring også. Erdinger er jo enda litt mindre så muligens det fungerer bedre.

På forhånd takk for svar.

Rubber-Duck skrev:
Hei.

Noen som har fastrack flaskeholder som vet om det er plass nok til 24 ægir / erdinger flasker eller lignende på disse da diameteren bare er 3 mm større enn standard 0.33?

Du får 24 stk oppi med et snev av maktbruk, men flaskene blir stående i spenn og på skakke. Går an å stable, men det blir ikke stabilt på samme måte som med bjørnunger eller mindre. Så svaret er vel egentlig "nei" .. men fremdeles nyttig til vasking

Tok sjansen på det og bestillte start kit tidligere idag.  Trengte uansett flasketre eller lignende til vasking og desinfisering.  Blir spennende og se hvor bra dette fungerer, uansett erstatter det jo flasketre.

Rubber-Duck skrev:
Tok sjansen på det og bestillte start kit tidligere idag.  Trengte uansett flasketre eller lignende til vasking og desinfisering.  Blir spennende og se hvor bra dette fungerer, uansett erstatter det jo flasketre.

Stort flasketre er noe av det beste utstyret jeg har når det kommer til desinfisering av flasker rett før flasking ellers så er vanlige kasser utmerket til å bruke når du vasker (vi vasker med hele kasser i baljer) og lagre både tome og fulle flasker,greit til flytte på og transportere.Rengjorte flasker blir lagret oppned i kassene klare til flaskedag.

Har ingen erfaring med FastRack men synes det ser litt overflødig ut med tanke på vårt oppsett,men sikkert ok vis det vaskes ei og ei flaske.
Kan du legge ut erfaring du får med bruken av FastRack her på forumet etter hvert

Største grunnen for at de ble FastRack jeg endte med var rett og slett plass. Selv om jeg ikke kan bruke de til oppbevaring av flasker så "føler" jeg at det er lettere å stue vekk når de er firkantet.

Har som sagt ikke prøvd flasketre så alt her er synsing, men skal legge ut rapport med en gang denne er testet med diverse flasker.

Jeg synes de funker veldig ålreit, er det ikke plass til 24 Ægir på ett brett kan du jo bare bygge i høyden.
En fordel jeg synes de har er nettopp det at ikkenoe inni flaska eller tuten er i kontakt med noe, i en kasse må jo tuten nødvendigvis borti noe hvis man stabler dem oppned. Kan sikkert dille rundt med no sølvpapir og greier for å holde hvasomnåmåttebefinnesegibånnavkassa unna en nydesinfisert flaske men da forsvinner mye av enkeltheten fastrack tilbyr.
Har et sånt tre også men det tar større plass, kan ikke bygges ut i like mange etasjer tror jeg, er i kontakt med flaska, ikke flyttes like lett (med flasker på) men bortsett fra det funker det fint.

Bruker fastracken bare til å la flasker renne av seg og som stativ ved flasking. Tomme flasker ellers oppbevarer jeg i kasser/pappesker.

Grunnen til at det funker best sånn for meg er sikkert et plasspørsmål, jeg bor i en liten leilighet, hadde jeg hatt svær uteplass og kjeller og et par tre våtrom jeg ikke ante hva jeg skulle bruke til hadde sikkert metoden med å vaske flasker kassevis vært ideelt her og, og redusert noe av behovet for fastrack.

Den får oppmerksomhet når man har fest og, tomflasker i forskjellige størrelser går rett i fastracken og det ser ut til å ha en fascinerende effekt :)

24 flasker tar samme plass om di er tomme eller fullevi som brygger må uansett lagre på flasker eller fat så det å ha kasser til 16kr stk. er jo bare plassbesparende. Eg ser det å vaske med våres metode er best med mange flasker på en gang og vi gjør dette også utendørs/garasjen pga. søl. Da vi vasker med hele kassen i karet er den også gullende ren,slik at det å lagre flaskene oppned ikke har blit noe problem til nå.
Flasketret tar ca.80 flasker som er nok til 25liter øl,det er den samme mengde brygg vi bruker i hver donkher kunne vi selvfølgeligt brukt FastRackenlurte litt på den tidligere men synes den kostet litt myeskal være enig i at den se jo litt kul ut då

Men men det er alltid intresangt å høre hva andre menerfordeler og ulemper

Har både tre og fastrack.
Fastrack til skylling og vasking, mens jeg bruker flasketre til starsan desinfisering like før flasking :D
Har stortsett noen lervig flasker mellom halvliterene her og der for at de ikke skal sitte for trangt :D

Kan da bekrefte at det er plass til 24 erdinger flasker i FastRack . Noe trangt ble det, men går helt utmerket til vasking, IKKE til lagring.
Har for øyeblikket ikke nok Ægir flasker til å se hvor mange jeg klarer å få plass til.
Første konklusjon er at det gjør jobben jeg trengte den til.
Smart sak som virker rimelig solid. :skitbra:

Tilbake
Topp