Feedback ønskes på etikettdesign

Heisann

Har funnet ut at det var ganske kjekt å lage etiketter til ølene mine, men vet jeg ikke er allverden av designer. Kunne gjerne tenkt meg noe feedback av dere andre bryggere. Under er foreløpig etikett til sommerølet mitt. Har en idé om å gjenbruke grunnelementer i alle etikettene mine som logo, "bryggerinavn" m.m.

Alle innspill mottas med takk

Vedlegg

• Mot Bedre Witen.png
    210,7 KB · Sett: 770
  • Mot Bedre Witen_3.png
    252,1 KB · Sett: 715
  • Hoppy Easter_4.png
    245 KB · Sett: 707
  • Hoppy Easter_2.png
    208,1 KB · Sett: 709
  • Flytende Frokost.png
    201,6 KB · Sett: 729
  • Mot Bedre Witen_2.png
    212,2 KB · Sett: 724
Veldig bra denne og. Liker hvordan du endrer farger også i logoen, men beholder stilen. Navna dine er veldig bra. :)

Kanskje hadde den blitt bedre om du gjorde den høyre "halvdelen" en annen farge? Kanskje en smule lysere eller mørkere av samme eller lignende farge?
Hva med å gjøre skriften på høyre side litt mindre og kanskje en strammere font? Og hva med å lage en bolk med tekst som du har på alle etikettene, som beskriver bryggervirksomheten, som alltid er lik fra etikett til etikett, og så et område i høyre felt som varierer for hvert brygg...? Bare løse tanker fra førsteinntrykket...

Jeg sliter personlig litt med dette melkeopplegget - funker fint på 80% av flaskene, men på de resterende 20% flaskene faller skiten av. Irriterende. Men - nå setter jeg etiketter bare på flasker jeg deler med andre, så det er ikke så mange det er snakk om... Jeg har forsøkt å blande i litt mel i melka men det var faktisk verre. Muligens har jeg på for lite melk, men siden jeg bare har en blekksprutskriver tør jeg ikke gjøre etikettene for våte...

Takker.

Jeg gjorde hele etiketter noe lysere i første rekke. Enig i at fonten bør stammes opp. Størrelsen vil jo virke noe mindre da etikettene ikke er så store. Målene jeg operer med er 14,224 x 10,16cm.

Fikk litt ideer av deg og skal teste litt forskjellig.

Ang. melk så bruker jeg ganske mye melk. Har testet både lett, ekstra lett og skummet og de funker identisk synes jeg. Jeg printer ut med laserprinter og bruker høykvalitetsark (noe tykkere) og nok melk til at hele etiketten blit dekket. Helt ut i kantene.

La ved en ny "versjon" av etiketten, samt etiketten til et annet brygg for å vise litt "gjenkjennelseseffekten". Igjen, alle tips mottas med takk.

Synes det var en morsom tagline til "Bryggeriet" mitt. Tviler på jeg er flink nok til å lage 2 identiske brygg etter hverandre enda. :)

EDIT: Da var ny versjon av påskeølet mitt også på plass, for å passe samme mal.

EDIT2: Ble litt usikker på jeg kanskje skal legge på effekter på etiketten. Jf. siste versjon.

Jeg synes vel det ble bedre med disse fargegradientene...spesielt fordi det da skiller venstre fra høyre siden av etiketten. Men kanskje de kunne vært en smule vagere...hva vet jeg.

Får se om jeg får justert litt. La ut en "gradert" versjon av Mot Bedre Witen. Denne likte jeg virkelig.

Når bryggeriet heter Gyldenlöwe bør jo løven være gylden - også på etikettene. Ordnung muss sein!  ;D

Har du prøvd å bytte ut "microsoft"-fonten? Jeg tror etikettene kunne blitt bedre med en font som er laget for presentasjoner og plakater. Hvis du gjør et kjapt søk på Google så finner du at Verdana, Tahoma eller Arial er gode fonter for dette, men det er andre som er mer spesielle og vil gi mer særpreg.

Ellers synes jeg ettikettene dine var bra, blir tørst av å se på de ;-)

Diskuterte litt gullfarge med han som designet logo men vi ble enige om at det ble noe over the top. Enig i fontvalg. Skal kikke litt mer på det.

Takker for god feedback. Tror jeg er så godt som i mål nå med disse tre etikettene, samt en mal jeg kommer til å benytte. Takk for all hjelp :)

Vedlegg

• Hoppy Easter_6.png
    241,6 KB · Sett: 569
  • Flytende Frokost_2.png
    201,9 KB · Sett: 572
  • Mot Bedre Witen_5.png
    252,4 KB · Sett: 568
Da er etikettene til årets juleøl på plass. Følger samme mal som tidligere.

Vedlegg

• Julenatt.png
    226,3 KB · Sett: 439
Ser bra ut! Og man får den gjennkjennelses effekten også (bare se hvordan det funker for Nøgne Ø), det er bare å glede seg til jul!

Tilbake
Topp