Ja! Jeg monterte kranene på onsdag. Tappetårnet, som hadde gjenger fra før, brukte jeg til dette formålet.
Men for å gå tilbake til mandagen jeg hentet kranene: jeg skrudde av kranene jeg hadde fra før (tyske kraner med regulator på siden), og fant ut av at Perlick-kranene kunne skrus rett på! Resultatet var dog masse skum, for da jeg brukte de tyske kranene var regulator stilt slik at skummet fort forsvant.
På onsdag skulle jeg så ta i et tak, og gjøre en full make-over. Jeg skrudde av kranene igjen, og skrudde også ut shank'ene som fulgte med de tyske kranene. Det så omtrent sånn ut (alle bilder tatt av Fei og lagt inn i
denne tråden fra før):
Oida, tenkte jeg da. Den gamle shank'en (som i bildet over) er ganske hul av seg selv, hvordan får jeg så den bestilte shank-en fra USA til å passe her? Her er et bilde som viser USA-shanken:
Jeg prøvde å vri inn shank'en likevel, da det var en god del gjenger før den skulle møte ringen i midten på mitt tappetårn, og det så i det minste ut som om gjengene var kompatible. Da var det på tide å ta lokket av tappetårnet, og der viste det seg at disse ringene i midten, som så ut til å blokkere en god forbindelse med USA-shank'ene bare var løse. Jeg tok disse (sluttstykkene) ut og satt in sluttstykkene som jeg hadde bestilt, uten blokkerende ring i midten. Voilà, nå passet det!
Det var bare at shank'ene var litt lange, så jeg saget av 2,5 cm med baufil. Det ble så noenlunde rett, og med en fil fikk jeg rettet opp det viktigste. I tillegg så kuttet jeg tappeslangene (4 mm indrediameter pvc), og satt inn nesten en meter med 2 mm pex-slange for å dempe trykket mot skumdannelse. Det passet fint i hverandre så jeg slapp å bruke koblinger av noen slags. Nå tapper tårnet fint og det er ikke noe skumfest! :skitbra:
Jeg skal prøve å legge ut noen bilder over helgen!