Den ble såvidt jeg kan se introdusert før jul. Tipper den ble tatt i Korona-dragsuget – og dukker opp her snart.Nokon som veit når og om dem kjem til nokre av butikkane i Noreg?
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
...Den har formen til et corneliusfat som gjør det enklere å få plass til flere ved siden av hverandre, som er vanskelig å få til med allrounder/snub nose...
Enda ikke noen tegn på at denne vil bli tatt inn....
De har også Fermenter King (Fermentasaurus gen.3), på 35 liter, som nå forhåndsselges til 1198,-. En del nyheter på den med "plunger valve" som også holder flottøren i senter og fungerer som thermowell. Tror det er lite sannsynlig at det kommer enda en ny mellom de i størrelse/pris.Denne passer vel best til halve batcher, og åpningen på toppen var snau. Pluss for håndtak og slankt design. For fulle batcher er allrounderen eller snubben et must. Men det kommer kanskje en seniorutgave også?
Kan jo også bare gjære i et vanlig fat, det har garantert lengre levetid.Oppdaget denne først nå, og at den nå forhåndsselges til 498,- med Strømmen Hjemmebrygg, og jeg har da lagt inn bestilling. Forventet levering i slutten av september. Har sett på allrounder + fat, men denne lar meg jo prøve begge deler til under halv pris av hver.
De har også Fermenter King (Fermentasaurus gen.3), på 35 liter, som nå forhåndsselges til 1198,-. En del nyheter på den med "plunger valve" som også holder flottøren i senter og fungerer som thermowell. Tror det er lite sannsynlig at det kommer enda en ny mellom de i størrelse/pris.
Om du mener med litt nedkappet stigerør synes jeg ikke det virker som en god løsning om man ikke brygger liknende øl som får omtrent like stor gjærkake hver gang (har fått fra 5% av volum på Kölsch til over 20% på tørrhumlet IPA). Greit nok om du allerede har flere fat, da koster det bare et stigerør å prøve. Men er nok stor fare for at jeg også kjøper vanlig fat å fylle over på etter gjæring kort tid etter jeg får denneKan jo også bare gjære i et vanlig fat, det har garantert lengre levetid.