Filterduk til Speidel 20

Jeg har nå bestilt en Spedel 20 og kan nesten ikke vente til den kommer, men lurer på en ting.
Jeg ser "Petit" selger filterduker til Speidel og har også sett dem i bruk på You tube. Er det viktig i forbindelsen med meskingen å ha en slik filterduk, og eventuelt når er dette en fordel å bruke denne?
 
Filterduker er viktig, og følger med Speidelen. De Petit selger er reservedeler, eller for de som kjøpte Speidel den gang de ble levert med filterduker i tekstil
 
Ok. Ble litt usikker da jeg mener jeg har sett bruk av en kombinasjon av de medfølgende stålsilene/dukene og bruke av tekstilfilterduk.
 
Slik jeg forstår det ble Speidel tidligere levert med perforerte stålplater og filterduk i kunststoff, mens den nå blir levert med de samme stålplatene og filterduk i stål.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det siste innlegget medfører riktighet. Jeg fikk Speidelen min i August (20 l.) og den kom med stålduk. Viktig å bruke denne da det ellers blir mye grapps i pumpen.

Sabeltann
 
Henning SN skrev:
Supert! Takk for svar! Da har jeg det jeg trenger til å fyre igang et brygg når den kommer  :skitbra:

Kommer antagelig et brygg med.
Ikke allverden, men drikkende og dermed greit som første brygg.
Selv testet jeg litt med bare vann før dette.
Både for å lære meg Speidelen og for å få skylt gjennom den.

Lykke til
 
Tilbake
Topp