Fjerning av etiketter / lim

HML

Hjelp!

Trenger noen innspill til hvordan fjerne etiketter og lim. Altså har mange flasker jeg ønsker å fjerne etiketter på (ca 550 stk) og ser etikettene slipper når jeg skyller flaskene med varmt vann (over 70 grader). Men limet sitter fortsatt på flasken.

Ettersom det er ganske mange flasker så hadde det jo vært fint med en tidseffektiv løsning.
Noen som har erfaring / innspill her?

Noen som har erfaringer med å vaske flasker i oppvaskmaskin? (har hørt litt varierende tanker om bruk av oppvaskmaskin)

Hjelp!

Trenger noen innspill til hvordan fjerne etiketter og lim. Altså har mange flasker jeg ønsker å fjerne etiketter på (ca 550 stk) og ser etikettene slipper når jeg skyller flaskene med varmt vann (over 70 grader). Men limet sitter fortsatt på flasken.

Ettersom det er ganske mange flasker så hadde det jo vært fint med en tidseffektiv løsning.
Noen som har erfaring / innspill her?

Noen som har erfaringer med å vaske flasker i oppvaskmaskin? (har hørt litt varierende tanker om bruk av oppvaskmaskin)
Jeg bruker pensel rens som er skånsomt for hud og miljø og en skrubbesvamp, limrestene forsvinner lett.

Hei

Jeg fyller flaskene med kokende vann til litt over etikettkanten. Lar det stå i ca 5 minutter til limen er smeltet og etiketten kan tas av.

Limrester tørker jeg vekk mens det fremdeles er varmt vann i flasken. Til dette bruker jeg vanlig tørkepapir og litt matolje.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Hvilken metode vil variere avh hva slags flasker.
Til vanlige bjørnunger holder det med en dag eller tre i kaldt vann

Går ikke både etikett og lim av med kokende vann i flaska, droppes de i en bøtte over natta. Dersom det heller ikke løsner da, går de i gjenvinningen. Det er ikke verd strevet med vanskelige etiketter/limrester. Du vil over tid uansett få for mange flasker. I mellomtiden kan du bruke de gjenstridige med etiketten (restene) på til deg selv, og kun servere de 'pene' til gjester.

Tilbake
Topp