Dette handler om enkel og total fjerning ved hjelp av varmt vann eller varmeblåse (hårføner).Har tilgode å finne ei flaske der etiketten ikke går av. Har sikkert fjernet etikett på 7-800 flasker fra NØ/Haandbryggeriet. KINN, sikkert bortimot 200.
Det er poenget med tråden. Å prøve å liste de bryggeriene som bruker lim som ikke strider mot avtaler om nedrustning eller kjernevåpen. Som kan fjernes med varmt vann.Er det noe måte og få av limet som sitter igjen på flaskene?
Har gitt det opp, helt sykt hvordan det sitter.
Prøv med matolje.Er det noe måte og få av limet som sitter igjen på flaskene?
Det finnes sikkert mange alternative metoder. Men det får bli en annen tråd.Prøv med matolje.
Ja. Derfor har jeg sagt ( se tidligere i tråden) at konklusjonene kan være basert på erfaringer med spesifikke øl- serier. Men vi er på utkikk etter de som har dette som spesifikt krav i sine innkjøp av etiketter. Dermed vil det i det lange løp vise hvem som legger vekt på det.Du vet vel kanskje at noen bryggerier bytter etikettype fra tid til annen? Og at noen bryggerier bruker etiketter som er forskjellige med tanke på fjerning til samme tid?
For meg har terpentin funka for det mest gjenstridige. Brukt mest fordi jeg har siden det brukes blandet med linolje til behandling av treverk.Er det noe måte og få av limet som sitter igjen på flaskene?